تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندان‌های استان مرکزی با کمبود پزشک معالج روبه‌روست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس قاسمی عصرامروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولان و کارشناسان فرهنگی برگزار شد با بیان اینکه اعتیاد از یک زاویه جرم و از نگاهی دیگر بیماری تلقی می‌شود اظهار داشت: اگر در مراکز درمانی و بازپروری معتادان خروجی نداشته باشیم در واقع کاری انجام نداده‌ایم.

وی افزود: ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر تکالیفی را بر عهده سازمان‌های مختلف قرار داده است، طبق این ماده قانونی معتادان متجاهر که در مراحل خاصی به مراکز درمان می‌روند اگر بهبود نیافتند باید طبق قانون مجازات شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: باید برای بیماران بهبود یافته به‌سازی انجام دهیم تا دوباره مرتکب جرم نشوند در غیر این‌صورت کارعبث و بیهوده‌ای کرده‌ایم بنابراین اقدامات درمانی در امر اعتیاد باید اثربخش باشد.

قاسمی خاطر‌نشان کرد: بیش از 50 درصد زندانیانی که از زندان خارج می‌شوند و معتادان بهبود یافته که رها شده‌اند مرتکب جرم می‌شوند، بنابراین  باید مورد توجه و حمایت‌های لازم قرار گیرند تا وقوع جرم مجدد کاهش یابد.

وی ادامه داد: طبیعی است که معتادان بهبود یافته رها شده برای امرار معاش خود و چون از طرفی در فعالیت‌های مربوط به اشتغال با بی‌مهری کارفرمایان روبرو شده‌اند به سرقت یا مواد فروشی روی می‌آورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به سطوح مختلف پیشگیری از اعتیاد گفت: در بحث پیشگیری در سطح اولیه  به تمامی اقشار مختلف جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود و در سطح ثانویه گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر جامعه تحت آموزش قرار می‌گیرند و در سطح ثالثیه از تکرار جرم جلوگیری به عمل می‌آید.

قاسمی اضافه کرد: در زندان‌های استان تنها یک پزشک داریم و به سبب عدم پرداخت معوقات پزشکانی که در زندان‌ها خدمت می‌کنند با کمبود نیروی انسانی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندان‌های استان مرکزی با کمبود پزشک معالج روبه‌روست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..