تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لنوو از هدست هوشمند خود با نام «نیو گلس C200» رونمایی کرد

لنوو در جریان نمایشگاه CES 2017 از جزئیات هدست هوشمند خود با نام New Glass C200 پرده برداشت.

هدست هوشمند Lenovo که از بسیاری جهات شبیه گوگل گلس خواهد بود، از نام مشابهی با پروژه‌ی تقریبا فراموش شده‌ی گوگل نیز بهره می‌برد. «نیو گلس C200» مانند گوگل گلس بر روی سر قرار گرفته و بر خلاف هدست‌هایی مانند آکیولس ریفت و وایو که از تکنیک «واقعیت مجازی» (VR) استفاده می‌کنند، جلوی دید کاربر را نخواهد گرفت. در عوض، نیوگلس مانند هالولنز مایکروسافت و گوگل گلس از تکنیک «واقعیت افزوده» (AR) استفاده خواهد کرد.

هدست واقعیت افزوده لنوو نیو گلس c200

دستگاه لنوو بر خلاف تمامی محصولات مشابه خود، دو تکه است؛ بخش هدست دستگاه (که لنوو آن را Glass Part می‌نامد) شامل دوربین و نمایشگر است، بر روی سر قرار می‌گیرد و تنها ۶۰ گرم وزن دارد. دلیل وزن بسیار کم تکه‌ی اول هدست لنوو، قرار گرفتن بیشتر قسمت‌های الکترونیکی دستگاه در تکه‌ی دوم هدست است که بخش جیبی یا Pocket Unit نام دارد. لنوو هنوز درباره‌ی مشخصات بخش جیبی هدست، از جمله تکنولوژی چیپ‌ست به کار رفته در آن، عمر باتری و فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم آن چیزی اعلام نکرده است.

اما خوشبختانه لنوو درباره‌ی کارایی و قابلیت‌های این هدست اطلاعات ارزشمندی را در اختیار گذاشته است. نیو گلس C200 قادر است اشیاء واقعی دنیای پیرامون شخصِ استفاده کننده را شناسایی کرده و اطلاعات مرتبط با آن‌ها را به نمایش بگذارد. در مثالی که خود لنوو از آن برای تشریح قابلیت‌های هدست استفاده کرد، نیو گلس C200 در صورت استفاده برای تعمیر و نگهداری از وسایل، قادر بود تا ۲۰ نوع شیء را شناسایی کرده و سپس دستورات مرتبط با تعمیر و نگهداری از آن‌ها را ارائه کند.  به این ترتیب نیو گلس نیز مانند گوگل گلس و اسمارت هلمت (Smart Helmet) از واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد.

هدست lenovo new glass c200

نیو گلس C200 اولین گجت پوشیدنی یا هدست لنوو به شمار نمی‌رود، چرا که این شرکت در گذشته نیز از محصولات مشابهی رونمایی کرده است. درحالی که نزدیک‌ترین رقیب نیو گلس، یعنی عینک گوگل، هرگز به موفقیت تجاری نرسید، باید این نکته را نیز در نظر داشت که گوگل هرگز «گلس» را برای عموم کاربران عرضه نکرده بود. گلس بیشتر یک محصول نمایشی، و برای نشان دادن تکنولوژی‌های در دست توسعه‌ی گوگل بود. هرچند آنطور که از دموی ارائه شده توسط لنوو در نمایشگاه بر می‌آید، نیوگلس نیز برای عموم کاربران و مصرف خانگی طراحی و تولید نشده است، اما این دستگاه مانند گوگل گلس یک محصول صرفا نمایشی نیست و بازار کوچک اما ارزشمند کاربران صنعتی-تجاری را هدف قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لنوو از هدست هوشمند خود با نام «نیو گلس C200» رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..