تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رضایت وزارت بهداشت از انتقال بیمه سلامت

ایرج حریرچی با تشکر و قدردانی از نمایندگان به دلیل توجه دقیق نمایندگان به حوزه سلامت، گفت: به طورحتم هرقانونی که مجلس شورای اسلامی درحوزه درمان و بهداشت تصویب کند برای مسئولان وزارتخانه بهداشت قابل احترام است؛ بنابراین مصوبات امروز مجلس درحوزه درمان و بهداشت خوشبختانه بسیار حایز اهمیت و خوب بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مهم ترین مصوبه امروز مجلس، افزود: بر اساس مصوبه مجلس در بند ه ماده 86 لایحه برنامه ششم توسعه تعیین بسته خدمات مورد تعهد صندوق های بیمه ای پایه سلامت طبق بند 9-4 سیاست های کلی سیاست برعهده وزارت بهداشت و درمان قرار دارد ضمن اینکه تولیت نظام سلامت درماده 77 شامل سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌های راهبردی و ارزشیابی و نظارت برعهده وزارت بهداشت و درمان قرار داده شده که بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: همچنین تعیین فهرست رسمی داروهای ایران در ماده 87 برعهده سازمان غذا و دارو قرارگرفت که بسیار قابل اهمیت و مهم است، ضمن اینکه در مجلس تلاش شد که شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت منتقل شود که متاسفانه با اختلاف تنها یک رای مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت؛ از سوی دیگر انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت مورد تصویب قرارگرفت که این موضوع وظایف وزارتخانه بهداشت و درمان را سنگین تر می کند.

حریرچی گفت: امیدواریم با این مصوبات خدمت رسانی‌ها به مردم در حوزه بهداشت ودرمان افزایش پیدا کند البته در صورت تصویب انتقال شورای عالی بیمه سلامت، وزارت بهداشت می‌توانست طبق بند 1 ماده 7 سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری، تولیت را که شامل سیاستگذاری‌های اجرایی، برنامه‌ریزهای راهبردی و ارزشیابی‌ها نظارتی است را به طور قابل قبول‌تری عملیاتی کند؛ همچنین می‌توانستیم به مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت و همکاری سایر مراکز جامه عمل بپوشانیم اما این حاصل نشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اما می‌توان در بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی از فرصت خدمات رسانی بیشتر به بیمه شدگان استفاده کرد.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رضایت وزارت بهداشت از انتقال بیمه سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..