تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجبور به ترخیص بیماران روانی شدید به دلیل عدم پوشش بیمه هستیم

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، احمد حاجبی - مدیرکل سلامت اجتماعی روان و اعتیاد وزارت بهداشت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به کمبود تخت های روانپزشکی به عنوان یکی از مشکلات حوزه سلامت روان افزود: تا اوایل سال 94 حدود 8 هزار تخت روانپزشکی در کشور وجود داشت.

حاجبی در این باره افزود: با توجه به این مشکل، وزارت بهداشت در این زمینه اقدام کرد و سعی کرد تعداد این تخت ها را افزایش دهد. بر همین اساس تا پایان دی ماه امسال حدود 1000 تخت روان پزشکی که بیشتر آنها در بیمارستان های عمومی هستند از طریق تغییر کاربری اضافه می شود.

وی گفت: آخرین آمارهای وزارت بهداشت در سال 1391 در این مورد نشان می دهد که 23.6 درصد جمعیت 15 تا 64 سال یعنی حدود 12.5 میلیون نفر مبتلا به نوعی از اختلال روان پزشکی بوده اند و نیاز به درمان دارند.

مدیرکل سلامت اجتماعی روان و اعتیاد وزارت بهداشت عنوان کرد: بر اساس همین بررسی‌ها در سال 91 از این تعداد حدود 65 درصد این تعداد هیچ خدمتی نگرفته بودند و از باقی این تعداد هم که خدماتی را دریافت کرده بودند، 54 درصد از حداقل استانداردها برخوردار بود.

مدیرکل سلامت اجتماعی روان و اعتیاد وزارت بهداشت به تغییر جمعیت روستای و شهرنشین کشور در طول این سال‌ها اشاره کرد و گفت: در حدود سه دهه گذشته 70 درصد جمعیت در روستاها و 30 درصد در شهرها بود اما اکنون برعکس شده است و آمارها نشان می‌دهد که اکثر مهاجران، در حاشیه شهرها متوقف شده و به آسیب‌های اجتماعی زیادی دچار می شوند. به همین علت نیز وزارت بهداشت سعی کرد به این گروه توجه ویژه داشته باشد و به آنها ارائه خدمات داشته باشد که ارائه خدمات به تعداد یازده میلیون نفر از حاشیه نشینان بر همین اساس بود.

حاجبی با اشاره به هفت خدمت جدید وارد شده در کتاب ارزش‌های نسبی و لزوم توجه بیمه ها به این خدمات عنوان کرد: بیمه بنگاه اقتصادی است بنابراین باید هزینه اثربخشی و هزینه فایده و استانداردهای خدمتی مشخص باشد.

وی کم آگاهی مردم نسبت به مشکلات روانی را از مشکلات اصلی در پیشگیری و درمان این اختلالات ذکر کرد و در این مورد خاطرنشان کرد: البته نزدیک به 63 درصد از افرادی که در طول یک سال در این حوزه خدمت دریافت نکرده بودند، علت این موضوع را مساله ای غیر از کم پولی و یا نبود خدمات بیان کردند؛ بلکه این گروه عنوان می‌کردند که فکر می‌کردیم بیماری ما خود به خود بهبود می‌یابد و این نشان دهنده کمی آگاهی آنان در این زمینه است.

مدیرکل سلامت اجتماعی روان و اعتیاد وزارت بهداشت افزود: ما در زمینه سواد سلامت روان بسیار ضعیف هستیم و باید روی توانمندسازی و افزایش آگاهی مردم و سواد سلامت روان آنها بیش از پیش تمرکز و کار کنیم.

به گزارش وزارت بهداشت - حاجبی همچنین با اشاره به لزوم اطلاع رسانی رسانه ها برای افزایش آگاهی مردم در زمینه سلامت روان ادامه داد: رسانه‌ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش و بقیه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری و تلاش کنند تا سطح آگاهی جامعه در این زمینه ارتقء پیدا کند.

وی محدودیت‌های بیمه ای مبتلایان به بیماری‌های روانی در کشور را از دیگر دغدغه های مهم در این موضوع برشمرد و گفت: مشکل عمده ای که در ارتباط با بیماران روانی شدید مزمن داریم این است که در بیمارستان های روان پزشکی، بیماران روانی شدید در طول سال فقط می توانند از 56 روز بیمه استفاده کنند و ما مجبور می شویم بیشتر این بیماران را توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند، ترخیص کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجبور به ترخیص بیماران روانی شدید به دلیل عدم پوشش بیمه هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..