تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق‌الوکاله و هزینه مشاوره وکیل معاف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وبگاه خبری کمیته امداد امام خمینی (ره)، تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و کانون وکلا با هدف رفع مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد در 6 ماده به مدت دو سال  به امضاء طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای سید پرویز فتاح - رئیس کمیته امداد و امیر حسین آبادی - رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز رسیده است، تمامی مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق الوکاله و هزینه مشاوره وکیل معاف می‌شوند و ارائه خدمات معاضدت قضایی و خدمات حقوقی همراه با تخفیف در حق الوکاله و هزینه مشاوره وکیل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد لحاظ می‌شود.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حمایت های حقوقی از مددجویان مهم ترین سرفصل حمایت از نیازمندان است، گفت : معاضدت حقوقی و قضایی از قشر محروم و بی بضاعت جامعه باید به قانون تبدیل شود.

فتاح بیان کرد: 45 درصد مددجویان کمیته امداد به علت فوت سرپرست خانواده ، 30 درصد به دلیل ناتوانی و از کارافتادگی سرپرست و برخی دیگر به دلیل طلاق و ... ، تحت پوشش این نهاد قرار دارند ، همچنین بیش از 30 هزار نفر از افراد سرپرست خانوار در زندان ها به سر می برند که خانواده‌های آنان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند، به همین جهت در این خصوص نیاز به تجدید نظر در قوانین و آراء صادره توسط قضات دادگستری ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در ارائه کمک‌های معیشتی و حمایتی از سوی این نهاد به محرومان و نیازمندان، کمترین مساعدت ممکن صورت گرفته است، بیان کرد: چرا که اعتبار این کمک‌ها از سوی دولت در نظر گرفته می‌شود، به همین جهت درصورتی که موفق شویم با معاضدت حقوقی و گرفتن رای مثبت از مراجع قضایی ذی صلاح به نفع محرومان اقدامی انجام دهیم، بسیاری از مشکلات این افراد بر طرف می‌شود.

رئیس کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه با اجرای طرح غربالگری و معاضدت حقوقی طی 2 سال گذشته ، مشکلات حقوقی بسیاری از مددجویان این نهاد مرتفع شده است، مطرح کرد: 25 تا 30 درصد جامعه هدف این نهاد دارای مشکلات حقوقی و قضایی هستند که با احیاء سنت‌های حقوقی مانند ارث، مهریه ، دیه و ... بستر توانمند سازی آنان فراهم می‌شود.

در ادامه این دیدار، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به آمادگی کامل تمامی وکلای نیکوکار برای انجام همکاری و ارائه خدمات رایگان حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: کمیته امداد کار بسیار بزرگ و هنرمندانه‌ای در سطح جامعه انجام می‌دهد و اگر سایر دستگاه‌های اجرایی نیز وظایف خود در زمینه رسیدگی به نیازمندان جامعه را انجام دهند، مجموعه اقدامات قوه قضائیه و کمیته امداد بسیار تسهیل می‌شود.

شایسته ذکر است بر اساس این تفاهم نامه کمیته امداد متعهد است ضمن معرفی مددجویان تحت حمایت به کانون وکلا برای بهره مندی از خدمات معاضدت حقوقی، اقدامات لازم جهت تدوین محتوای مربوط به  کلاس‌های آموزش مسائل حقوقی به مددجویان و مددکاران  این نهاد را انجام دهد و  ارائه خدمات معاضدت قضایی وکلا در مناطق محروم و دارای مددجوی فراوان و استقرار وکلا در دفاتر معاضدت حقوقی امداد از جمله تعهدات کانون وکلا در این تفاهم نامه عنوان شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق‌الوکاله و هزینه مشاوره وکیل معاف می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..