تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با استفاده از انرژی خورشیدی آب را در فضای باز گرم کنیم

انرژی خورشیدی نوعی انرژی در قالب نور و گرما است. راه های زیادی برای تبدیل این انرژی جهت استفاده ی انسان وجود دارد، که از تکنولوژی بالا تا کم تنوع دارد. در این چگونه با روشی ساده می توانید در فضای باز و بدون نیاز به آب گرم کن آب را گرم کنید. این روش در زمان هایی به کار شما می آید که در سفر یا گردش هستید و برای شستشو یا دوش گرفتن به آب گرم دسترسی ندارید.

۱

بطری های پلاستیکی پایه ی استفاده از این روش هستند. بنابراین اگر دائما در حال سفر هستید از همین الان به فکر جمع آوری بطری و قرار دادن آنها در ماشین خود باشید. برای عملکرد بهتر و گرمایش سریع تر برچسب روی بطری ها را جدا کنید. انتهای آنها را برش بزنید. هر چه قطر بطری بیشتر باشد بهتر است.

۲

شلنگ را از داخل بطری ها رد کنید. هر چه بطری بیشتری داشته باشید و هر چه متراژ بیشتری از شلنگ را با بطری ها پوشش دهید بهتر است.

بخوانید:  چگونه به مبارزه با آلودگی محیط زیست کمک کنیم

۳

شلنگ را زیر نور آفتاب قرار دهید و شیر را باز کنید تا آب کمی جریان یابد و مطمئن شوید در شلنگ هست. در عین حال، استفاده از شلنگ تیره رنگ یا سیاه برای این کار موثرتر است. ذکر این نکته الزامی است که از شلنگ تیره نباید برای پخت و پز استفاده کرد. زیرا نور آفتاب باعث آزاد شدن مواد سمی شلنگ های سیاه در آب می شود. بنابراین این روش تنها برای حمام گرفتن یا شستشو مناسب است.

۴

حدود نیم ساعث شلنگ را زیر نور آفتاب رها کنید. برای گرمایش سریع تر و بهتر می تواند شلنگ را روی پارچه یا سطح سفید و روشن قرار دهید.

۵

پس از این مدت شیر را با فشار کم باز کنید و از گرمای آن لذت ببرید.

نکات

در زمان نیاز به آب گرم می توانید از خودرو نیز به عنوان آب گرم کن استفاده کنید. خودرو خود را زیر نور خورشید پارک کنید و تمام در و پنجره ها را ببندید. چند بطری آب را داخل ماشین و زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این روش برای گرم کردن کنسروهای مواد غذایی، درست کردن چای یا قهوه و غیره به کار می آید. در عین حال می توانید در طول رانندگی بطری های آب را روی داشبورد یا پشت شیشه ی عقب زیر نور آفتاب قرار دهید و در زمان استراحت از آنها استفاده کنید.

بخوانید:  چگونه نقره را با جوش شیرین براق کنیم

منبع

WkiHow




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با استفاده از انرژی خورشیدی آب را در فضای باز گرم کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..