تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار ۴ کتاب در حوزه سلامت معنوی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عزیزی در چهارمین همایش سلامت معنوی که ظهر چهارشنبه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تأکید صرف بر طبابت مفهوم کامل سلامت انسان نیست، اظهار کرد: توجه به کرامت انسان‌ها و توجه به معنویت به عنوان یکی از ابعاد سلامت باید به عنوان پیش فرض جامعه پزشکی گنجانده شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه و نقشه راهی در ۴ سال گذشته در حوزه سلامت معنوی تدوین شد، افزود: اولین راهکار این بود که همایشی با این موضوع برگزار شود که نظر افراد مختلف را در حوزه سلامت معنوی احصا کنیم.

معاون فرهنگستان علوم پزشکی تأکید کرد: بسیاری از مطالعات حاکی از این است که بدون سلامت معنوی دیگر ابعاد سلامت نمی‌توانند کارایی خود را داشته باشند و بر این اساس به دنبال این بودیم که بر اساس‌شناختی که وجود داشت مؤلفه‌های سلامت معنوی را تدوین کنیم که جامعه پزشکی بتوانند آن را در عمل به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: پرسشنامه‌ای با این عنوان و برای مطالعه سلامت معنوی تدوین شد که در نزدیک به ۸۰ پروژه تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته است.

عزیزی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این حوزه بیان کرد: هر چه سلامت معنوی بالاتر باشد اضطراب انسان کمتر است، براساس ۱۲۰۰ پرسشنامه‌ای که پر شده بود کسانی که از سلامت معنوی بیشتری برخوردار بودند از سلامت عمومی بیشتری نیز بهره‌مند هستند.

معاون فرهنگستان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه ارتباط معکوسی بین سلامت معنوی افراد و ایجاد استرس و بعد روانی کیفیت زندگی افراد وجود دارد، افزود: چالشی که در حال حاضر مطرح است این است که چگونه سلامت معنوی را وارد آموزش پزشکی کنیم.

توجه به جنبه معنوی در محیط‌های درمانی

عزیزی با تأکید بر اینکه باید حساس سازی در حوزه سلامت معنوی در جامعه و خود بیمار ایجاد شود، تصریح کرد: محیط‌های درمانی ما باید به گونه‌ای باشد که جنبه معنوی در آن گسترده باشد و بسته‌هایی با محتوای معنوی برای گروه‌های مختلف از جمله مادران باردار، افراد دیابتی، سالمندان و دیگر گروه‌ها تهیه و توزیع شود.

معاون فرهنگستان علوم پزشکی از چاپ ۴ کتاب در مورد مسائل معنوی در سلامت توسط این فرهنگستان خبر داد و گفت: کتاب جامع سلامت معنوی هم با ویرایش‌های انجام شده منتشر و توزیع می‌شود، کتاب‌های «سلامت معنوی در دیدگاه اسلام» و «سلامت معنوی، چرایی و چگونگی» از جمله کتاب‌های منتشر شده است.
 
وی از برگزاری ۱۰ گردهمایی در حوزه سلامت معنوی در دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: مسئله معنویت در سلامت در صورتی می‌تواند به دانشگاه‌ها ورود پیدا کند که اعضای هئیت علمی و اساتید در این حوزه مجهز شوند.

عزیزی تأکید کرد: فرهنگستان علوم پزشکی با شفاف سازی تعریف سلامت معنوی، بررسی روش‌های حساس سازی و آموزش صاحبان حرف پزشکی در این حوزه، حمایت از پژوهش‌ها و برگزاری همایش‌های حوزه معنویت در سلامت، مشارکت در پژوهش‌ها در این حوزه و چاپ کتاب تلاش می‌کند و در راستای رواج معنویت به عنوان یکی از ابعاد سلامت گام بردارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار ۴ کتاب در حوزه سلامت معنوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..