تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از کجا بفهمیم دچار کم آبی شده ایم؟

۶۰ تا ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است. وقتی فردی به اندازه کافی آب نمی‌نوشد، کم آبی اثرات منفی بر بدن و اعمال حیاتی‌ اش می ‌گذارد. اگر به اندازه‌ کافی آب نخورید سلامتی ‌تان به خطر می ‌افتد. انسان بدون غذا می‌تواند تا دو ماه زنده بماند، اما بدون آب فقط چند روز دوام می‌آورد و حیاتش به خطر می ‌افتد. فقط آب است که مواد سمی بدن را همراه خود بیرون می ‌برد و ارگان‌ های بدن را مرطوب نگه می‌دارد تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

نشانه‌های کم‌آبی (دِ هیدارته شدن)

هنگامی که شخصی به اندازه‌ کافی آب نمی ‌خورد، بدنش دِ هیدراته یا کم‌ آب می‌شود. طبق نظر موسسه‌ ملی سلامت آمریکا، نشانه ‌های کم آبی عبارت از خشکی و چسبناک شدن دهان، فرو رفتگی چشم‌ ها، کم شدن اشک چشم، کم شدن یا قطع ادرار و بی‌ حالی است. اُفت فشار خون و تندی ضربان قلب از علائم دیگر کم‌ آبی بدن است.

پیامدهای کم نوشیدن آب

بدن بدون آب، زنده نمی‌ ماند. آب به تنفس بدن کمک می‌کند، زیرا سبب مرطوب شدن ریه‌ ها می‌شود. به همین دلیل مقداری از آب مصرفی روزانه صرف کار ریه‌ ها می‌شود و همراه بازدم از بدن خارج می‌گردد. اگر این آب جایگزین نشود، مشکلات تنفسی بوجود می‌آید. کسانی که به اندازه‌ کافی مایعات و آب نمی ‌نوشند، بافت چربی‌ بدن ‌شان افزایش می ‌یابد و در عوض از بافت عضلانی آن ها کاسته می‌شود و توانایی هضم غذا نیز در آن ها کاهش می‌یابد.

چه میزان آب بنوشیم

بدن بیشتر افراد در حالت کم ‌آبی است اما خودشان از این موضوع بی ‌خبرند. با نوشیدن ۸ تا ۱۰ استکان آب در هر روز می‌توان بطور مناسبی آب ‌گیری کرد. البته نکته مهم این است که مصرف این میزان آب باید در کل روز تقسیم شود، طوری که نیاز دائم به دستشویی رفتن نباشد.

تاثیر رژیم غذایی سالم

اگر رژیم غذایی شامل حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز باشد، تا حد زیادی از کم‌ آبی بدن پیشگیری می‌کند. هر گاه تشنه بودید و تغذیه مناسبی نداشتید سعی کنید آب سرد بنوشید، تحقیقات نشان داده است که آب سرد بهتر از آب گرم جذب بدن می‌شود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از کجا بفهمیم دچار کم آبی شده ایم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..