تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رباتی که شبیه شما می شود!

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با پیشرفت روزانه فناوری انواع ربات‌ها و دستیارهای صوتی یا به طور کلی هوش مصنوعی با توانایی‌های مختلف عرضه می‌شوند. از ساده‌ترین دستیارهای صوتی را می‌توانید در خودروهایی مانند سمند هم ببینید البته آن دستیار صرفاً به صورت یک طرف به شما اطلاع رسانی می‌کند.

نوع پیشرفته‌تر این دستیارهای صوتی را در کورتانای ویندوز 10 و سیری اپل مشاهده می‌کنید که برخی از پیام‌های صوتی شما را انجام می‌دهند و سؤالاتتان را نیز پاسخ می‌دهند. ربات‌ها هم که یک سیستم مستقل دارند و بر اساس هوش مصنوعی خود عمل می‌کنند.

رباطی که شبیه شما می شود! اما حالا در Olly هر دو با هم ترکیب شده است و شما یک ربات و هم صحبت خانگی دانا و خوب خواهید داشت. که در کنار همه قابلیت‌های گفته شده از شما می‌آموزد و بر طبق آن رفتار می‌کند یا به عبارت دیگر  برای خود دارای شخصیت است. شرکت سازنده این محصول (Hongbin Zhuang) دو ربات را داخل غرفه خود قرار داده که یکی بسیار پر جنب و جوش است و با هر کس که از غرفه بازدید می‌کند گرم می‌گیرد. اما ربات دیگر به شدت ساکت است و فقط زمانی که از آن سؤال می‌شود جواب می‌دهد. این دو ربات صاحبانی با دو رفتار کاملاً متضاد را داشته‌اند.

olly رفتار صاحب خود را پیگیری می‌کند و از حرکات او می‌آموزد و با گذشت زمان رفتاری شبیه صاحبش پیدا می‌کند.

olly  در کنار ویژگی فوق همانند دو دستیار صوتی پیشرفته و هوشمند Echo و google home عمل کرده و کارکردهای آنان مثل پاسخ به سؤالات و انجام دستوراتی مانند پخش موسیقی و تماس به افراد مختلف در زمان مورد نیاز و امثال آن را دارد. به طور کلی ویژگی olly واکنشگرا بودن آن است به طوری که پس از مدتی حتی رفتار شما را هم می‌تواند پیش بینی کند. نمونه اولیه این ربات به صورت یک چشمی ساخته شده بود اما طراحان برای جذابیت بیشتر آن را شبیه یک دونات کردند.

گفتنی است؛ این دونات وقتی دستوری به آن بدهید روی پایه خود می‌ایستد و به سمت شما برمی‌گردد. البته این نمونه هنوز آزمایشی است و احتمالاً تا پایان سال به صورت تکامل یافته تر عرضه خواهد شد.

منبع Cnet

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رباتی که شبیه شما می شود!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..