تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید طلایی لاغری و کاهش وزن برای بانوان مسن

با افزایش سن بیماری ها و اختلالات زیادی به سراغ فرد می آید، از جمله بیماری های قلبی، آلزایمر، کلسترول، بی اختیاری در ادرار و … عوامل بسیار زیادی هم بر روی ابتلا به این موارد تاثیر گزار اند که از جمله می توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد که تاثیر زیادی در ارتقاء سطح سلامت فرد در پی دارد. با دکتر سلام همراه باشید.

بی اختیاری ادرار در میان زنان مشکلی شایع است، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که زنان مسن تر، اگر لاغرتر و قوی تر شوند می توانند با این مشکل مقابله کنند.

این مطالعه نزدیک به ۱۵۰۰ زن در سن ۷۰ سالگی را به مدت سه سال تحت نظر داشت. محققان دریافتند کاهش شاخص توده بدنی از ۵ درصد یا بیشتر، منجر به کاهش ۵۰ درصدی خطر بی اختیاری فعلی یا جدید ادرار می شود.
شاخص توده بدنی (BMI) یک برآورد تقریبی از چربی بدن یک شخص بر اساس قد و وزن او است. به عنوان مثال، خانمی که قدش ۱۶۶ سانتی متر و وزنش ۷۷ کیلوگرم است، شاخص توده بدنی اش ۲۸.۲ است. اگر او ۵ درصد از شاخص توده بدنی خود را کاهش دهد، شاخص توده بدنی اش ۲۶.۸ می شود. این بدین معنی است که در حدود ۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست می دهد.
این مطالعه همچنین نشان داد که کاهش قدرت دست تا ۵ درصد یا بیشتر با احتمال ۶۰ درصد بالاتر از بی اختیاری ادرار جدید و یا مداوم در ارتباط بود.
نویسنده اصلی این پژوهش، دکتر مگان ساسکیند دستیار پروفسور اورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو گفت بی اختیاری ادرار همراه با افزایش فشار شکمی (به عنوان مثال، سرفه، خنده، عطسه) است.
در این پژوهش ۱۴۷۵ زن درسن ۷۰ تا ۷۹ سالکی موردتجزیه و تحلیل قرار گرفتند. زنانی که حداقل بی اختیاری ادرار ماهانه داشتند، شاخص توده بدنی آن ها به طور متوسط در حدود ۲۸ بود و برای زنانی که بی اختیاری نداشتند این شاخص کمی پایین تر در حدود ۲۷.۵ بود. شاخص توده بدنی بین ۲۴.۹ تا ۲۹.۹، اضافه وزن محسوب می شود و شاخص بالای ۳۰، چاق در نظر گرفته می شود.
محققان این مطالعه بیان کردند که کاهش وزن– حتی برای یک زن در سن ۷۰ سالگی- می تواند با تسکین برخی از فشارهای وارد بر مثانه به رفع بی اختیاری ادرار کمک کند. به همین ترتیب، عضلات مثانه قوی تر می تواند در برابر فشار، بیشتر مقاومت کند.
پژوهشگران اشاره کردند که هیچ کدام از این عوامل منجر به بهبود فوری بی اختیاری ادرار نمی شوند زیرا که بی اختیاری ادرار ممکن است در نتیجه سال ها آسیب ایجاد شده باشد بنابراین به راحتی برگشت پذیر نیست.منبع: سلامت نیوز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید طلایی لاغری و کاهش وزن برای بانوان مسن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..