تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرشماری پستانداران علفخوار در طبیعت شهرستان خواف

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف از سرشماری پاییزه پستانداران مناطق تحت مدیریت شهرستان خواف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس طاهریان افزود: سرشماری پاییزه پستانداران مناطق شکار ممنوع شده ، حفاظت شده سیرخون و مرزی شهرستان خواف توسط پرسنل حفاظت محیط زیست شهرستانهای خواف ، تایباد ، زاوه و رشتخوار طی سه روز در قالب ۱۲ گروه و با مشارکت ۲۶ نفر سرشماری شده است.

وی گفت : در این سرشماری پستانداران مناطق یاد شده مورد رصد قرار گرفته که نتایج حاصله حاکی از افزایش جمعیت پستانداران است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف با اشاره به اینکه طی این برنامه در منطقه شکار ممنوع سده، گونه های قوچ و میش وحشی و کل و بز شمارش شده است گفت: دو گروه شمارش کننده، در دو نقطه از منطقه به نمایه های پلنگ برخورند که نشانگر پتانسیل بالای منطقه است.

طاهریان افزود: در منطقه حفاظت شده سیرخون و منطقه مرزی نیز تعداد قابل توجهی آهو مورد شمارش قرار گرفته و پستانداران دیگری نیز مانند خرگوش و گرگ مشاهده شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت : علی رغم خشکسالی های مفرط و شدید سالیان گذشته و کمبودهای موجود با همت مثال زدنی محیط بانان شهرستان خواف شرایط زیستی مناسبی برای حیات وحش شهرستان فراهم شده که آمار به دست آمدهاین موضوع را تأئید میکند.

وی گفت:طی یکسال گذشته با تشدید مراقبت از مناطق و راه اندازی پاسگاه سیرخون و آموزش جوامع محلی شاهد کاهش چشمگیر تخلفات شکار و صید بودیم و برای رفع کمبود منابع آبی منطقه بیش از ۲۰ منبع ثابت آب در مناطق مختلف توسط محیط بانان نصب و راه اندازی شده و تعدادی از طبیعت دوستان استان و شهرستان در قالب نذر طبیعت محموله های علوفه را برای توزیع در مناطق به این اداره تحویل داده اند که بخشی از آذوقه ی مورد نیاز حیات وحش به این وسیله تامین شده است .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف از اهالی دوستدار طبیعت شهرستان خواف تقدیر کرد و افزود: با عنایت به سرمای زمستان و تشدید نیاز حیات وحش به آذوقه از همشهربان تقاضا داریم جهت تامین دان و علوفه حیات وحش به این اداره یاری رسانده تا در معیت خود عزیزان در مناطق مورد نیاز توزیع شود.

انتهای پیام//ف.ج





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرشماری پستانداران علفخوار در طبیعت شهرستان خواف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..