تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت بیش از دو هزار زنبوددار در همدان

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: دو هزار و 228 نفر زنبوردار در استان همدان در این صنعت فعالیت می کنند.

فعالیت بیش از دو هزار زنبوددار در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا خدابنده بر اهمیت تقویت صنعت پرورش زنبور عسل در استان به منظور ایجاد رشد و توسعه اقتصادی بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: یک هزار و 962 تن عسل در سال جاری در استان همدان تولید شده است.

وی تصریح کرد: 202 هزار و 950 فروند کندو مدرن زنبور عسل در استان همدان وجود دارد و پرورش زنبور عسل در کندوهای بومی انجام نمی شود.

خدابنده لو ادامه داد: هشت درصد کلنی زنبور عسل کشور و 9 درصد تولید عسل کشور در استان همدان است و آمارها نشان می دهد میانگین تولید در همدان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی سرانه مصرف عسل در استان همدان را 930 گرم ذکر کرد و افزود: استاندارد سرانه مصرف جهانی 2 کیلوگرم است و بر اساس میزان مصرف در استان حدود 160 تن مازاد تولید وجود دارد.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تنوع گیاهی در منطقه همدان قابل توجه است و کیفیت عسل هم بالا می رود و موجب می شود عسل تولیدی از کیفیت بهتری برخوردار است.

وی اظهار کرد: باتوجه به وجود ظرفیت های طبیعی مستعد در استان، هیچ گونه محدودیتی برای توسعه زنبورداری و پرورش عسل وجود ندارد.

خدابنده لو همچنین رعایت زمان کوچ دهی کلنی های زنبور عسل را در افزایش تولید بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: زنبورداران با کوچ به موقع کلنی ها می توانند افزون بر بهره مندی مناسب از تنوع گیاهی و ذخایر طبیعت ، مانع از تحمیل خسارت های سنگین ناشی از سرما زدگی و افت دما به زنبورداران شوند.

انتهای پیام/ ش





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت بیش از دو هزار زنبوددار در همدان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..