تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره دستگاه بخور و مواد استفاده از آن

دستگاه بخور وسیله ای است که با دادن بخار هوا به بیرون، محیط خانه را مرطوب می کند. این دستگاه های ابزار های مفیدی برای راحتی بیشتر در خانه، تسکین دستگاه تنفسی حساس کودک شما هستند.

میزان رطوبت خانه چقدر باشد؟

رطوبت به میزان بخار آب موجود در هوا گفته می شود. مقدار رطوبت هوا به فصل، آب و هوا و محل زندگی شما بستگی دارد. معمولا، میزان رطوبت هوا در فصل های تابستان بیشتر از زمستان است. رطوبت ایده آل منزل باید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد. رطوبت بیش از اندازه و کمتر از حد معمول هم خود مشکل ساز است.

رطوبت کم می تواند باعث خشکی پوست، تحریک بینی و گلو، و خارش چشم شود. رطوبت بیش از حد هم می تواند باعث احساس خفگی و ناراحتی در تنفس و فراهم کردن محیط مناسب برای رشد باکتری ها و میکروب ها شود که منجر به بیماری هایی چون آسم، آلرژی و آنفولانزا می شود.

چگونه رطوبت را اندازه گیری کنیم؟

با استفاده از یک رطوبت سنج ساده و ارزان این کار امکان پذیر است و این رطوبت سنج مانند یک دما سنج عمل می کند و  میزان رطوبت هوا را اندازه گیری می کند. این وسیله را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

چرا باید از دستگاه بخور استفاده کنیم؟ ۱- جلوگیری از گسترش میکروب آنفلوانزا

مطالعاتی که در سال های گذشته انجام شده است نشان می دهد میکروب های آنفلوانزا در محیط های خشک بهتر زنده می مانند و در محیط پخش می شوند. پس با افزایش سطح رطوبت خانه می توانید این میکروب ها را از بین ببرید و از مبتلا شدن به آنفلوانزا جلوگیری کنید. پیشنهاد ما این است که رطوبت خانه ی خود را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد نگه دارید تا از گسترش میکروب ها جلوگیری کنید. یک رطوبت سنج ارزان قیمت می تواند به شما کمک کند.

۲- به تنفس بهتر شما کمک می کند

علائم معمول آنفلوانزا مانند آبریزش بینی، گرفتگی سینوس، سرفه و گلودرد است که تنفس شما را سخت می کند. دستگاه های بخور به شما کمک می کند تا بینی، گلو و راه های ریه باز شود و هوا گردش داشته باشد. زمانی که این علائم را دارید از یک بخور آب گرم استفاده کنید.

۳- تسریع در بهبودی سرماخوردگی

دستگاه های بخور علاوه بر باز کردن راه های تنفسی، محیط مرطوب و آرامش بخشی برای افراد سرماخورده فراهم می کند تا سریع تر بهبود یابند.

۴- پیشگیری از بیماری های تنفسی

موهای ریزی در بینی شما هستند که وظیفه حفاظت از راه های تنفسی و بینی شما رادارند. زمانی که نفس می کشید این موها به عقب و جلو می روند تا از ورود باکتری، میکروب، گرد و غبار، و سایر ذرات خارجی به بینی که باعث بیماری های مختلف می شوند جلوگیری کنند.

وقتی مجرای تنفسی و بینی شما خشک باشد این موها نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند و اما با گذاشتن دستگاه بخور مجرای بینی مرطوب می شوند و از ورود این اجزا جلوگیری می شود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره دستگاه بخور و مواد استفاده از آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..