تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواف، آماده ی میزبانی از گنکره تاریخ معماری و شهرسازی

فرماندار خواف از اعلام آمادگی این شهرستان برای میزبانی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد.

خواف، آماده ی میزبانی از گنکره تاریخ معماری و شهرسازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا پهلوان نژاد گفت: خواف در طول تاریخ به عنوان مرکز ارتباطی نیشابور و هرات بوده است و در آثار معماری کهن این شهرستان شاخص های بسیاری از عصر اشکانی تا قاجار به چشم می خورد که برخی از آن ها قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو را دارد.
فرماندار خواف از نظامیه خرگرد، کوشک سلامی، مسجد ملک زوزن، غیاثیه خرگرد، مسجدجامع خواف و آسبادهای نشتیفان به عنوان بخشی از شاخص های تاریخ معماری و میراث فرهنگی شهرستان یاد کرد و افزود: در حال حاضر آسبادهای نشتیفان، مسجد ملک زوزن و غیاثیه خرگرد مود توجه کارشناسان یونسکو قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: توجه به این بناها در دو سال اخیر، باعث رشد قابل توجه حضور گردشگران خارجی شده است و امید است با ثبت جهانی نام این آثار درامد پایدار گردشگری را برای شهرستان به همراه داشته باشد.
پهلوان نژاد افزود: برای ثبت جهانی آسبادهای نشتیفان نیازمند آزادسازی حریم بودیم که باجذب اعتبارات ویژه، این امر در حال اجرا است.
وی گفت: در برنامه ریزی های انجام شده آزادسازی حریم آسبادهای نشتیفان، در نظر است تعدادی از منازل مسکونی قدیمی و آثار معماری کهن که ارزش حفظ و حراست را دارد، مرمت و سپس به عنوان مراکز اقامتی و رفاهی بهره برداری شود.
فرماندار خواف اظهار کرد: امید است با برگزاری این کنگره ها و معرفی ظرفیت های غنی آثار و ابنیه تاریخی، محوطه ها و تپه های باستان شناسی و معماری در شهرستان های مختلف استان این امکان فراهم شود، تا ضمن معرفی این شاخص ها، توسعه روز افزون علمی و تخصصی را در شهرستان ها شاهد باشیم.
انتهای پیام//ی.م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواف، آماده ی میزبانی از گنکره تاریخ معماری و شهرسازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..