تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : حد مجاز مصرف قند در کودکان چقدر است؟


حد مجاز مصرف قند در کودکان چقدر است؟


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
نتایج مطالعه محققان انگلیسی نشان می‌دهد که کودکان نیمی ازقند مجاز مصرفی روزانه خود را در وعده صبحانه و قبل از رفتن به مدرسه مصرف می‌کنند که این موضوع به زیاد شدن نرخ چاقی و دیابت در میان کودکان دامن می‌زند.

به گزارش ایرنا از روزنامه تلگراف، براساس این تحقیق ۹۱ درصد از مادران و ۸۰ درصد از پدران کودکان چاق در انگلیس بر این واقعیت واقف نیستند که کودکان آن‌ها، مشکل اضافه وزن دارند.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت عمومی انگلیس، متوسط کودکان هر روز صبح در وعده صبحانه معادل سه حبه قند مصرف می‌کنند.این در حالی است که حداکثر میزان توصیه شده قند مصرفی برای کودکان چهار تا شش سال پنج حبه قند در روز و برای کودکان هفت تا ۱۰ سال روزی هفت حبه قند است.

مقامات بهداشتی انگلیس خاطر نشان کردند که مصرف غلات شیرین، آب میوه و مرباها در وعده صبحانه باعث می‌شود که بسیاری از کودکان روز خود را با کالری اضافه آغاز کنند که این موضوع زیاد شدن نرخ‌های بی سابقه ای را از چاقی و دیابت به دنبال دارد.

آنها از خانواده‌ها مصرانه درخواست کردند که روز را با مصرف این خوراکی‌های شیرین آغاز نکنند و هشدار دادند که متوسط کودکان اکنون در حال مصرف سه برابر میزان مجاز قند توصیه شده در طول روز هستند و بیش از این میزان در وعده صبحانه و قبل از ترک خانه مصرف می شود.

مقامات بهداشتی انگلیس غلات، آب میوه‌ها، شکلات‌ها، مربا و عسل را از جمله عاملان اصلی زیاد شدن قند مصرفی در وعده صبحانه عنوان کرد و به پدر و مادرها توصیه کردند که به کودکان خود در وعده صبحانه خوراکی‌هایی از جمله غلات ساده مانند حلیم ، بیسکویت‌هایی که با گندم سبوس‌دار درست شده اند، میوه و توت، ماست کم چرب و کم شکر و نان‌های تست سبوس دار بدهند.

حتما بخوانید :   تغییرات هورمونی مهمترین عامل خشکی چشم

آنها افزودند: به جای آب میوه به کودکان در وعده صبحانه به آن‌ها آب و یا شیر بدهید،درصورت اصرار کودکان فقط ۱۵۰ میلی لیتر آب میوه به همراه خوراکی به آنها بدهید تا از دندان‌های آنها محافظت شود.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : حد مجاز مصرف قند در کودکان چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..