تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فارس صاحب دهکده ها و شهرک های گردشگری می شود

معاون استاندار فارس: فارس صاحب دهکده ها و شهرک های گردشگری می شود

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: معاون استاندار فارس بر لزوم ایجاد شهرک ها و دهکده های چندمنظوره در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان تاکید کرد و گفت: چنین شهرک هایی رونق گردشگری را برای استان درپی دارد و از سویی هم به اشتغالزایی فعالین حوزه صنایع دستی کمک می کند.

شاپور رستمي با بيان اينكه تا قبل از نوروز نخستين دهكده گردشگري و صنايع دستي در نزديكي شيراز راه اندازي مي شود، افزود: اين دهكده در جاده شيراز- زرقان و به مساحت بيش از 2 هكتار در حال آماده سازي است.
به گفته وي، طراحي هاي خاصي براي اين دهكده در حوزه صنايع دستي صورت گرفته و طبق پيش بيني ها، تمامي محصولات و توليدات دست ساز هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان در اين دهكده در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
معاون امور زائرين و گردشگري استاندار فارس درخصوص ساخت شهرك صنايع دستي شيراز نيز گفت: طبق برآوردهاي اوليه قرار بود در بزرگراه حسيني الهاشمي، زميني به متراژ 50 هكتار براي راه اندازي اين شهرك در نظر گرفته شود كه توافقات به نتيجه اي نرسيد و هم اينك نيز بررسي ها در اين رابطه در ديگر مناطق شيراز و حتي خارج از محدوده شهري در حال انجام است.
رستمي در ادامه اين گفت وگو با تاكيد بر اينكه چنين شهرك ها و دهكدههاي توريستي بايد در تمامي شهرستان هاي فارس ايجاد شود، گفت: ضروري است گردشگري در سراسر فارس رونق بگيرد و بي ترديد ايجاد چنين شهرك هايي به ماندگاري مسافران در شهرستان ها و توزيع سفر كمك مي كند.
معاون استاندار فارس همچنين اضافه كرد: خوشبختانه طي برنامهريزيهاي صورت گرفته در مناطقي چون آبشار مارگون و بهشت گمشده، سرمايه گذاراني جهت اجراي طرح هاي گردشگري اعلام آمادگي كرده اند كه به زودي در اين مناطق ارائه خدمات به گردشگران مناسب تر و مطلوب تر خواهد شد.
رستمي افزود: بهشت گمشده و آبشار مارگون جزو مناطق منحصربه فرد طبيعي و گردشگري فارس محسوب مي شود كه بي شك با ورود بخش خصوصي و سرمايه گذاري مي توان به رونق گردشگري منطقه كمك كرد.
وي در ادامه اين گفت وگو به راه اندازي اقامتگاه هاي بوم گردي در سراسر استان اشاره كرد و گفت: توسعه اين اقامتگاه ها در روستاهاي هدف گردشگري در استان يك ضرورت است و بايد توسعه يابد تا گردشگري در تمامي مناطق فارس توزيع شود. وي معتقد است؛ نبايد توسعه زيرساخت هاي گردشگري تنها به شهر شيراز معطوف شود و جا دارد كه سرمايه گذاراني در حوزه گردشگري در ديگر نقاط استان نيز فعال شوند.
رستمي در بخش ديگري از اين گفت وگو از برگزاري جلسات ستاد تسهيلات سفر ويژه نوروز در فارس خبر داد و گفت: اين جلسات از هفته آينده برگزار خواهد شد و يكي از اهداف آن، ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي و اقدامات در جهت كم شدن ترافيك شهري شيراز و مناسب سازي مبلمان و تابلوهاي شهري است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فارس صاحب دهکده ها و شهرک های گردشگری می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..