تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمهوریخواهان کنگره آمریکا تلاش برای به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل را آغاز کردند

ایرنا- «تد کروز» سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در بیانیه ای خبری اعلام کرد وی به همراه دو سناتور دیگر، قانون قدیمی به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت «کشور اسراییل» و انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از «تل آویو» به این شهر را بار .

- جمهوریخواهان کنگره آمریکا تلاش برای به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل را آغاز کردند تهران-ایرنا- تد کروز سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در بیانیه ای خبری اعلام کرد وی به همراه دو سناتور دیگر، قانون قدیمی به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت کشور اسراییل و انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از تل آویو به این شهر را بار دیگر در سنا مطرح و برای اجرای آن تلاش می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تارنمای کانزروتیو ریویو که به جمهوریخواهان تعلق دارد در این باره نوشته است: این قانون که قانون سفارت در بیت المقدس و به رسمیت شناخته شدن (Jerusalem Embassy and Recognition Act) نام دارد در سال 1995 تدوین شد و بر اساس آن رییس جمهوری آمریکا می تواند با توجه به ملاحظات امنیت ملی، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را به مدت 6 ماه به تاخیر بیندازد.

رییسان جمهوری پیشین آمریکا وعده داده بودند که این کار را انجام دهند اما تاکنون برای خودداری از جانبداری از طرف عرب یا اسراییلی ها در مناقشه طولانی صلح خاورمیانه انتقال سفارت را هر شش ماه یک بار به تاخیر انداخته اند.

به نوشته تارنمای روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسراییل ، سناتورهای جمهوریخواه مارکو روبیو ، دان هلر و تد کروز از ایالت های فلوریدا، نوادا و تگزاس در یک بیانیه خبری در این باره توضیح داده اند.

هدف از این قانون این است که بیت المقدس به عنوان پایتخت جدایی ناپذیر کشور اسراییل به رسمیت شناخته شود و سفارت آمریکا از شهر تل آویو به بیت المقدس منتقل شود.

به نوشته این روزنامه، سناتور روبیو در ایمیلی رسمی در این باره گفته است: بیت المقدس پایتخت ازلی و ابدی کشور اسراییل است و همان جایی است که سفارت آمریکا به آن تعلق دارد.

اکنون زمان آن رسیده که کنگره و رییس جمهوری منتخب نقاط ضعفی را که به رییسان جمهوری قبلی اجازه داد طی دو دهه اخیر قانون آمریکا را نادیده بگیرند و انتقال سفارت ما به بیت المقدس را به تاخیر بیندازند، حذف کنند.

کروز نیز در بیانیه خبری مشابهی در این باره گفته است: بیت المقدس پایتخت ازلی و ابدی اسراییل است.

اکنون زمان آن رسیده تا دوپهلو حرف زدن و نقض وعده را کنار بگذاریم و کاری را انجام دهیم که کنگره باید در سال 1995 انجام می داد: انتقال رسمی سفارت آمریکابه پایتخت متحد بزرگ مان، اسراییل.

من مشتاقانه منتظرم تا با تیم ترامپ در این خصوص کار کنم تا این اتفاق روی دهد.

سناتور هلر نیز در تارنمای رسمی خود در این باره نوشته است: من با قدرت از اسراییل حمایت می کنم و از همان روزهایی که سناتور شدم تقویت روابط مهم بین اسراییل و ایالات متحده اولویت کاری من بوده است.

حالا افتخار می کنم که این طرح را بار دیگر ارائه می کنم.

در این قانون تاکید شده است که تا زمان انتقال کامل سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، بخش هایی از بودجه وزارت امور خارجه قطع خواهد شد.

دونالد ترامپ ، رییس جمهوری منتخب آمریکا طی مبارزات انتخاباتی خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد.

در پی این ملاقات، ستاد انتخابات ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ تأکید کرده است که بیت المقدس از بیش از 3 هزار سال پیش، پایتخت قوم یهود بوده است و آمریکا تحت اداره ترامپ در نهایت حکم دیرینه کنگره را درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت اسراییل خواهد پذیرفت.

اروپام**9330 *شبس *1488 *مترجم: آذین صحابی*انتشاردهنده: بهمن بامداد**
کلید واژه ها: آمریکا - اسراییل - جمهوری - سفارت آمریکا - کنگره آمریکا - پایتخت - انتقال - قانون - کنگره - بیانیه - رییس جمهوری - رییس جمهوری آمریکا - کشور - روزنامه - قدیمی - همراه - خاورمیانه - صهیونیستی - وعده - اسراییلی - طولانی - تگزاس - گزارش - امنیت - جدایی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمهوریخواهان کنگره آمریکا تلاش برای به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل را آغاز کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..