تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دبیرکل جدید سازمان ملل معجزه نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونیو گوترش دبیر کل جدید سازمان ملل متحد  با اذعان به این که جهان دوره دشواری را سپری می کند، تاکید کرد کسی نباید انتظار معجزه از او داشته باشد.

گوترش که اول ژانویه جانشین بان کی مون دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد شد،  پیش از آغاز اولین روز کاری خود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع پرسنل سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و از همه خواست برای اصلاح سازمان ملل تلاش کنند.

وی در سخنرانی خود با اشاره به این که انتخاب وی به عنوان دبیر کل جدید سازمان ملل متحد انتظارات زیادی به وجود آورده است، به صراحت اعلام کرد:" به نظرم لازم است که بگویم کسی نباید انتظار معجزه داشته باشد؛ من اطمینان دارم که معجزه گر نیستم."

گوترش ادامه داد:" توهم نداشته باشیم. واقعیت این است که در دوره دشواری قرار گرفته ایم از یک طرف مناقشات افزایش می یابد و از طرف دیگر پدیده تروریسم جهانی روز به روز قوت می گیرد."

این دیپلمات پرتغالی حضور همه کشورها را برای حل چالشهای کنونی فراروی جامعه جهانی خواستار شد.

دبیر کل جدید سازمان ملل متحد تاکید کرد اعضای جامعه جهانی باید برای مرتفع کردن مشکلات وخیم کنونی در جهان به ویژه مناقشات مسلحانه، تغییرات آب و هوایی، بحران آوارگان، ناامنی و بیماریهای فراگیر با یکدیگر همکاری کنند و از طریق تعامل ظرفیت های خود را در مقابله با این چالشها تقویت کنند.

گوترش ابراز­امیدواری کرد سازمان ملل متحد برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، ارتقای توسعه پایدار و تقویت مشارکت در عرصه جهانی بتواند به مسئولیت های خود عمل کند و کشورهای جهان نیز به تحقق آرمان سازمان ملل متحد در این زمینه کمک کنند.­

آنتونیو گوترش ادامه داد تنها راه تحقق اهداف مد نظر سازمان ملل متحد ، تلاش جمعی و گروهی در راستای ارزشها و معیارهای منشور سازمان ملل متحد است.­

وی در پاسخ به سوالات روزنامه نگاران مبنی بر این که آیاد اظهار نظرهای اخیر انتقادآمیز دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره سازمان ملل متحد وی را نگران کرده است، تاکید کرد:" نه. من بابت همه مشکلات و چالشهای مهیبی که باید در جهان بر آنها فائق آییم نگران هستم. جنگها، نقض حقوق بشر و فقر مهمترین این چالشها هستند. من امیدوار هستم که بتوانیم برای حل و فصل همه این مشکلات با یکدیگر متحد شویم."

برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا در توئیتر خود به شدت از سازمان ملل متحد انتقاد کرده و مفید بودن آن را برای جامعه جهانی زیر سوال برده است.

گوترش روز یکشنبه به مناسبت سال جدید میلادی و آغاز فعالیت خود در راس سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد بتواند سال 2017 را به سال صلح در جهان تبدیل کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دبیرکل جدید سازمان ملل معجزه نمی‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..