تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر خارق‌العاده از شفق قطبی در نروژ

تصویر خارق‌العاده از شفق قطبی در نروژ

دانش > نجوم - بالاتر از بلندترین ساختمان‌ها، برفراز مرتفع‌ترین کوه‌ها و فراسوی بلندپروازترین هواپیماها سرزمین حکمرانی شفق‌های قطبی است. شفق‌های قطبی به ندرت در ارتفاع پایین‌تر از ۶۰ کیلومتر رخ می‌دهند و ممکن است ارتفاع آن‌ها تا ۱۰۰۰ کیلومتر هم برسد.

 شفق‌های قطبی بر اثر برخورد الکترون‌ها و پروتون‌های پر انرژی با مولکول‌های اتمسفر زمین بوجود می‌آیند. اگر از فضا به یک شفق‌قطبی کامل نگاه کنیم شبیه به حلقه‌ای کامل به دور یکی از قطب‌های مغناطیسی زمین به نظر می‌رسد. عکسی که در بالا می‌بینید پنج سال پیش و زمانی گرفته شده که یک شفق قطبی خیلی پرنور در شرق نروژ نمایان شده بود.

۵۴۵۴ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر خارق‌العاده از شفق قطبی در نروژ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..