تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چای سبز،ضد سرطان

از گلبرگ ها و جوانه های گیاه چای یک نوع چای بدست می آید که چای سبز نام دارد.اکسایش بسیار کم در فرایند تولید چای سبز صورت میگیرد.ژاپنی و چینی 2 نوع چای سبز هستند که نوع ژاپنی 緑茶(به فارسی:اوچا)نام دارد.آنتی اکسیدان و کاتچین ضد سرطان در چای سبز وجود دارند و به همین دلیل چای سبز بسیار مفید میباشد.

محققان اعلام کردند چای سبز سلول‌های سرطانی دهان را می‌کشد و به سلامت فرد کمک شایانی می‌کند، بدون آنکه به سلول‌های سالم، آسیبی برسد.

پیش‌تر مشخص شده بود که با نوشیدن چای سبز می‌توان وزن را کم کرد، دیابت را کنترل کرد، از قلب محافظت کرد، از شر سیگار رهایی یافت و ایمنی بدن را نیز بالا برد.

بر اساس مطالعه محققان ترکیبی به نام «اپی گالو کاته کین سه گالات» با نام اختصاری‌ ای.جی.سی.جی (EGCG) در چای سبز وجود دارد که آغازگر روندی داخل میتوکندری‌ها برای کشتن سلول‌های سرطانی می‌شود؛ البته بدون آنکه به سلول‌های سالم، صدمه‌ای برسد.

این ماده به عنوان آنتی اکسیدانی شناخته شده بود که در برابر بیماری‌های تخریبی مرتبط با سن می‌ایستند.

محققان بر این باورند که ماده EGCC قادر است یادگیری را افزایش دهد و قدرت حافظه را بهبود بخشد.

‌ماده یاد شده به می‌توکندری سلول‌های سرطان دهان حمله، و روندی را آغاز می‌کند که در ‌‌نهایت به تخریب این سلول‌ها می‌انجامد.

با تداوم این روند مقابله با میتوکندری، مکانیزم محافظت از سلول سرطانی نیز صدمه می‌بیند در حالی که چنین روندی توسط مادهEGCG در سلول‌های طبیعی ایجاد نمی‌شود.

هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می‌‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می‌‌شود و در ‌‌نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود. اگر تومور به لایه‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگان‌ها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافت‌ها و ارگان‌ها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.

برخی از شکل‌های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.

بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان‌ها در هر قسمتی از بدن می‌تواند تظاهر پیدا کنند. مرگ ناشی از سرطان در سال ۲۰۰۵، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که ۱۳ درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد. بیش از ۷۰ درصد از تمام مرگ‌های ناشی از کانسر در کشورهای کم درآمد یا با در آمد متوسط اتفاق می‌افتد.

منبع : اقتصاد آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چای سبز،ضد سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..