تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترس بنی عباس از حضور عبدالعظیم حسنی(ع) در ری

عزیزی گفت: به خاطر فاصله شهر ری از مرکز خلافت بنی عباس سید الکریم به سمت ایران آمد که این موضوع باعث ترس خلافت عباسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شخصیتی داشتند که زبان زد علمای شیعه و سنی بودند و این علما در کتب خود اوصافی را از ایشان ذکر کرده اند.

وی افزود: شیخ صدوق از جمله علمایی است که از ایشان به عنوان فردی خداترس، خداپرست و اهل امانت داری یاد می کند، البته ابن عباد از علمای اهل تسنن هم ایشان را فردی باتقوا و خداترس دانسته و به امانت داری سید الکریم(ع) تاکید می کند.

عزیزی عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) بوده و از ابعاد فردی خود کاملا خداترس و با تقوا بودد اذا هنگامی که به شهر ری رسید اهالی شهر به استقبال ایشان آمده و مجذوب شان شدند.

وی در رابطه با هم زمانی شاه عبدالعظیم(ع) با سه امام خاطر نشان کرد: این حضرت زمان سه امام را درک کردند و زمانی که امام رضا(ع) در مدینه بود ایشان با امام رضا (ع) و پس از آن حضرت با امام جواد(ع) در ارتباط بود اما اوج ارتباط و حشر و نشر سید الکریم با امام هادی (ع) است.

این کارشناس مذهبی افزود: درحالی که امام هادی(ع) در سامرا و درحصر خانگی قرار داشت اما حضرت عبدالعظیم (ع) با ایشان ارتباط نزدیکی داشتند و نزدیکان امام (ع) نقل می کنند که هنگامی که سید الکریم(ع) به دیدار امام (ع) می آمد ، امام علی النقی(ع) ایشان را به صورتی در مقابل خودمی نشاند که زانوانشان یکدیگر را لمس می کرد.

وی در خصوص نقطه تمایز حضرت عبدالعظیم (ع) نسبت به امام زادگان دیگر تشریح کرد: در زیارت نامه حضرت حمزه ابن موسی آمده است:  اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ النَّبَاءِ الْعَظیمِ یَابْنَ الْکاظِمِ الْکَظیمِ یا مَنْ زارَهُ سَیِّدُنا عَبْدُ العَظیمِ ، لذا یکی از ویژگی های حضرت عبدالعظیم این است که ایشان را زیارت کرده  که مهر تایید وشرافتی برای حضرت حمزه ابن موسی از جانب سید الکریم است که از لحاظ علمی دردرجه بالایی قرار داشتند.

عزیزی افزود: به این دلیل که حضرت عبدالعظیم یک عالم و محدث بود ، ایشان از بقیه اهل بیت و امام زادگان متمایز می شوند.

وی با اشاره به اهمیت زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: شخصی از ایران برای زیارت و مصاحبت نزد امام هادی (ع) به سامراآمد، حضرت از او پرسید: از کجا می آیی؟ پاسخ داد: از زیارت امام حسین(ع) . امام هادی(ع) فرمود: تو در همان شهر ری که هستی اگر عبدالعظیم حسنی در شهر ری را زیارت کنی گویی امام حسین 0ع) را زیارت کرده ای؛ لذا تنها عامل اهمیت زیارت ایشان درحد زیارت سید الشهدا(ع) علمیت سید الکریم(ع) است.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از اشخاصی بودند که دین خود را درمقابل با ائمه اطهار(ع) عرضه می کردند و نظرات و عقاید خود را در مورد دین و خداپرستی بیان می کردند که امام هادی(ع) به ایشان فرمود: تو به حق محب ما و شیعه ما هستی.

عزیزی دررابطه با دلیل انتخاب شهر ری برای هجرت تشریح کرد: به خاطر ظلم و ستم بنی عباس حضرت عبدالعظیم(ع) و امام زادگان دیگر هرکدام به نقطه ای متواری می شدند و ازآنجایی که ایران و ری با حکومت بنی عباس فاصله زیادی داشت ایشان به عنوان یک مسافر ناشناس وارد شهر ری می شوند اما به خاطر شخصیت جذاب و مومن ایشان مردم مجذوب شان شدند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترس بنی عباس از حضور عبدالعظیم حسنی(ع) در ری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..