تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم بخش امامزاده وارث مشکلات ناشی از اختلاف خواص/ از ظرفیت منطقه برای رشد اقتصادی استفاده نمی شود

ساعت: 16:58 منتشر شده در مورخ: 1395/10/14 شناسه خبر: 995460

از ظرفیت بزرگ اماکن مذهبی منطقه از جمله امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد علیهم السلام هم برای اشتغال زایی و رشد اقتصاد منطقه استفاده چندانی نمی شود، زائرینی که از گوشه و کنار ایران به این زیارتگاه ها شرفیاب می شوند به دلیل فقدان امکانات مناسب و مطلوب امکان اسکان آنها وجود ندارد و لذا بدون اینکه پولی را خرج کنند از منطقه خارج شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، یکی از مشکلات و معضلات منطقه بیکاری و به تبع آن فقر و ناراحتی های روحی و روانی، اعتیاد، فروپاشی خانواده ها و طلاق است و این در حالی است که معادن و منابع روزمینی و زیر زمینی بخش امامزاده توسط اشخاص غیر بومی به تاراج می رود و چیزی از آن عاید کسی نمی شود و مردم جز اینکه وارث مشکلات زیست محیطی آن خواهند بود چیز دیگری نصیبشان نمی شود.

آب های زیر زمینی منطقه توسط افراد غیر بومی به وسیله حفر چاه های عمیق و بهره برداری غیر اصولی به تاراج رفت و کشاورزی منطقه را دچار خسارات جبران ناپذیری کرد به طوری که دیگر کشاورزی در این منطقه هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد، معادن سنگ و آهن و .. منطقه هم توسط اشخاصی غیر بومی در حال تاراج است و مردم منطقه هم از این منافع محروم هستند.

 از ظرفیت بزرگ اماکن مذهبی منطقه از جمله امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد علیهم السلام هم برای اشتغال زایی و رشد اقتصاد منطقه استفاده چندانی نمی شود، زائرینی که از گوشه و کنار ایران به این زیارتگاه ها شرفیاب می شوند به دلیل فقدان امکانات مناسب و مطلوب امکان اسکان آنها وجود ندارد و لذا بدون اینکه پولی را خرج کنند از منطقه خارج شوند.

 فرهیختگان منطقه یا به لاک زندگی شخصی خود فرو رفته و یا درگیر اختلافات حزبی و گروهی و طایفه ای و ناسیونالیستی شده و در حال خنثی سازی تلاش یک دیگرند و از آتش آن ها تنوری هم گرم نمی شود.
در چنین شرایطی تا مردم منطقه به یک وحدت و انسجامی دست پیدا نکنند از مسوولین کشور هم کار چندانی صورت نمی گیرد، هر مسئولی وارد شود وقتی اختلاف نظرها، بدبینی ها و بدگویی ها ی خواص علیه یکدیگر را ببینند بدون ارائه راهکاری مناسب دیار ما را ترک می کنند.
برای رهایی از این بن بست هایی که مرقوم داشته شد پیشنهارهای مطرح است که توجه به آن بسیاری از مشکلات را حل می کند.
شرکت های تعاونی و شرکت های سهامی عام و خاص با عضویت نیروهای محلی تشکیل شود تا سرمایه های سهامداران را جمع آوری کند، از طرف این شرکت ها گروهی کارشناس و متخصص انتخاب شوند تا معادن و منابع منطقه را شناسایی کرده و به نام این شرکت ها به ثبت برسانند و سود حاصل از بهره وری از این منابع و معادن بین سهامداران تقسیم شود، این مساله می تواند موجب رشد و شکوفایی اقتصاد اهالی این منطقه شود.

 در اسرع وقت زمینی در اطراف امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد علیهماالسلام برای ساخت زائر سرا در نظر گرفته شود تا با استفاده از سرمایه سهامداران این شرکت ها به ساخت آن مبادرت شود.
یک طرح جامع از دو طرف اتوبان امامزاده آقا علی عباس (ع) حد فاصل بادرود و خالد آباد به امامزاده با مساعدت و مشارکت شهرداری های این دو شهر تهیه و تدوین گردد  و در این طرح جامع زمین های اطراف قطعه بندی شده و به متقاضیان و ترجیحا مردم منطقه واگذار شود تا طبق طرح جامع اقدام به ساخت و ساز نمایند.

 در این طرح می بایست اماکنی از جمله پارک، شهر بازی، موزه کتابخانه، زایر سرا فضای تجاری، تفریح گاه کویری ورزشگاه، تعمیرگاه، فضای اداری، فضای سبز، فضای مسکونی و غیره باشد.
متقاضیان می بایست از مزایایی از جمله رایگان بودن زمین و وام های کم بهره و معافیت مالیاتی برای چند سال برخوردار شوند تا در فرصت تعیین شده نسبت به اجرای طرح مربوطه اقدام کنند، درصورت تخلف از انجام تعهدات خود در مدت تعیین شده ضمن عودت زمین خساراتی هم طبق قرار داد بپردازند ضمن اینکه دریافت وام باید پس از دریافت وثیقه کافی در چند مرحله و متناسب با پیشرفت کار باشد.

 برای پیشبرد کشاورزی منطقه چند اقدام به صورت موازی باید صورت بگیرد، یک پارچه سازی زمین های کشاورزی، مکانیزه کردن ماشین آلات کشاورزی ،تغییر نوع کشت برای محصولات کم آب خور، خود داری و لغو امتیاز بهره وری آب توسط افراد غیر بومی، اصلاح بذر کشاورزی، استفاده از آبیاری قطره ای و یا تحت فشار به جای آبیاری غرقابی، ساخت سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی، احداث کارخانجات تبدیلی از جمله کمپوت سازی، رب سازی، آب میوه گیری از جمله آن است.
تشکیل تورهای زیارتی و سیاحتی از شهرهای مختلف بخصوص مراکز استان ها برای گشت و گذار و اسکان در منطقه و آشنایی با مراکز و اماکن گردشگری فرهنگ و آیین بومی از دیگر اقدامات لازم برای توسعه اقتصاد و اشتغال زایی است.

 توسعه صنایع دستی از جمله قالیبافی با ایجاد کارگاههای مختلف در سطح منطقه و حمایت از قشر کارگر با اعطای وام های کم بهره و اعطای بن های کارگری، تشکیل اتحادیه های صنفی، کارگری و کشاورزی جهت هماهنگ سازی سطح زیر کشت و فروش محصولات کشاورزی و صادرات آنها با کوتاه کردن دست واسطه ها جهت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، تاسیس شغل های جدید متناسب با وضعیت زیست محیطی مثل پرورش شتر و شتر مرغ به صورت بخش خصوصی و شرکت های سهامی عام و خاص از جمله موارد مهم دیگری است که می تواند به شکوفایی اقتصاد منطقه کمک کند.

بخش امامزاده و شهر بادرود ظرفیت پرداختن به این موارد را دارد و به خوبی می شود با کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای که در بعضی موارد ضربه های سنگینی را به اقتصاد منطقه وارد می کند، در آینده ای نزدیک شاهد شروع رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و به دنبال آن رفع مشکلات بیکاری، آسیب های اجتماعی و غیره نیز باشیم.

عبدالله کرمانی نژاد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم بخش امامزاده وارث مشکلات ناشی از اختلاف خواص/ از ظرفیت منطقه برای رشد اقتصادی استفاده نمی شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..