تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل ایجاد مسمومیت شغلی کدامند؟

عوامل ایجاد مسمومیت های شغلی

با دلگرم همراه باشید تا با عوامل ایجاد مسمومیت های خطرناک شغلی بیشتر آشنا شوید.

عوامل ایجتد مسمومیت های شغلی

 مسمومیت های شغلی

 عده ای از مردم به مناسبت پیشه ای که دارند به تدریج روزانه مقداری مواد سمی وارد بدن آنان شده و به طور مزمن آنان را به مسمومیت های شغلی و بیماری هایی مبتلا می کنند که هنگام مداوا لازم است پزشک پیشه آنان را در نظر داشته باشد .

مسمومیت های شغلی

عوامل موثر در ایجاد مسمومیت های شغلی

مسمومیت های شغلی و کلا مسمومیت ها در اثر عوامل مختلفی بوجود می ایند که باید به سرعت درمان شوند . عده ای از مردم به مناسبت پیشه ای که دارند به تدریج روزانه مقداری مواد سمی وارد بدن آنان شده و به طور مزمن آنان را به مسمومیت های شغلی و بیماری هایی مبتلا می کنند که هنگام مداوا لازم است پزشک پیشه آنان را در نظر داشته باشد . خیلی از افراد در برخی از کارخانه ها که الاینده های سمی در انها وجود دارد مبتلا به بیماری هایی من جمله سرطان خون خواهند شد .

چند نمونه از موادی که مستقیما یا غیر مستقیم در انسان ایجاد مسمومیت می کنند :

ماهی از عوامل مسمومیت های شغلی

اگر گوشت ماهی کهنه باشد در انسان ایجاد مسمومیت های شغلی می نماید ، به علاوه عده ای از افراد اگر بعد از خوردن ماهی ، شیر بنوشید در آنان حالت مسمومیت پیدا می شود و همچنین خوردن ماهی با تخم مرغ نیز بدن انسان را آماده برای حالتی شبیه به مسمومیت غذایی می کند .

علایم مسمومیت های شغلی با ماهی عبارتند از :

استفراغ و ضعف عمومی بدن و گاهی فلج اعضاء ودرد شکم و تشنج ، برای مداوا لازم است به محض احساس مسمومیت بیمار استفراغ کند ویا معده او را شستشو دهند و به منظور خروج کامل مواد سمی به وسیله مسهل نیز باقیمانده ماهی را از دستگاه گوارش خارج سازند .

در محیط های کاری عوامل مختلفی از قبیل مواجهه با مواد شیمیایی، عوامل فیزیکی و استرسورهای روحی –روانی بر دستگاه قلب و عروق اثر می گذارند. بیماری قلبی –عروقی ناشی از مواد شیمیایی زیان آور معمولا به علت مواجهه های طولانی مدت با مقادیر کم ایجاد می شود ولی مواجهه ناگهانی با مقادیر زیاد این مواد مانند مسمومیت حاد با منوکسید کربن می تواند باعث ایجاد بیماری حاد شود.

عوامل خطر زای شغلی برای ابتلای کارگران به بیماری قلبی –عروقی عبارتند از: آرسنیک، دی سولفید کربن، منوکسید کربن، کبالت، سرما و گرما، نیترات ها، سرو صدا، ارتعاش، سرب، حلال ها و .... به منظور کاهش بروز بیماری های قلبی –عروقی رعایت اصول بهداشت کار، استفاده از وسایل حفاظت فردی و انجام معاینات دوره ای توصیه می شود.  استروژن ها

به گزارش آسان طب ، هورمون های جنسی مونث که معمولا به عنوان داروی جلوگیری کننده از آبستنی به کار برده می شوند . اثار مسمومیت به وسیله استروژن ها عبارتند از خونریزی زیاد رحمی و بزرگی بیش از حالت طبیعی پستان ها . جهت مداوا لازم است فورا مصرف هورمن های جنسی استروژن را قطع کنند .

ارگوتامین (داروی میگرن ) از علل مسمومیت های شغلی

یکی از علل مسمومیت های شغلی ارگوتامین یا داروی میگرن است . این دارو اثر بسیار بدی روی مراکز عصبی دارد و شعور و ادراک و اراده انسان را کم می کند و فشار خون را هم کم یا زیاد کرده و از حالت طبیعی خارج می سازد . جهت جلوگیری از نظر مصرف زیاد این دارو مواقعی که بیش از اندازه دستور پزشک خورده شده لازم است با استفراغ و شستشوی معده دارو را خارج سازند و باقیمانده دارو را نیز با تجویز مسهل از روده ها بیرون نمایند .

کوکائین

کوکائین دارویی است که در بی حسی موضعی بکار برده می شود . علایم مسمومیت های شغلی با این دارو عبارتند از نامنظم شدن تنفس – تشنج اعضای بدن – نارسایی گردش خون و فکر و خیال های غیر طبیعی . برای مداوا اگر دارو از راه پوست جذب شده بشاد باید فورا پوست را با محلول های رقیق نمک طعام شستشو دهند و اگر دارو خورده شده باشد با استفراغ و شستشوی معده و دادن مسهل دارو را از بدن خارج کنند و اگر تزریق شده باشد باید با باند پلاستیکی بالای محل تزریق را ببندند و در محل تزریق کمپرس یخ بگذارند .اطلاعاتی از کمک های اولیه در مسمومیت ها را مطالعه کنید .

 مسمومیت های شغلی

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل ایجاد مسمومیت شغلی کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..