تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدامات دولت برای مقابله با بحران بی‌آبی در استان‌های جنوبی کشور

اقدامات دولت برای مقابله با بحران بی‌آبی در استان‌های جنوبی کشور

جامعه > مشکلات مردم - دولت تلاش خود را برای رفع دغدغه مردم استان های جنوبی کشور به خصوص سیستان و بلوچستان نسبت به تامین آب شرب مضاعف کرده است. در همین رابطه جلسه شورای عالی آب عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مردم زیادی از مناطق مختلف کشور به خصوص روستاها و شهرهای جنوب شرق کشور در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشتند و نسبت به کم آبی در روستاها و شهرها، گلایه کردند. یکی از مخاطبان که اعلام کرده بود در شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کند در کامنت خود درباره کمبود آب از دولت خواسته بود فکر اساسی در این باره کند.

در همین رابطه معاون اول رئیس جمهور توجه به وضعیت آب شرب شهروندان را یکی از اولویتهای دولت در این خطه اظهار کرد.
اسحاق جهانگيري در جلسه شورای عالی آب با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از وضعيت آب استان سيستان و بلوچستان و مشكلات مردم اين استان براي تامين آب شرب، گفت: مردم اين استان از نظر تامين آب شرب در وضعيت نامناسبي قرار دارند و بايد كاري كنيم كه از اين وضعيت خارج شده و دغدغه آنها نسبت به تامين آب شرب برطرف شود.
او همچنين با اشاره به سفر چندي پيش خود به استان فارس و طرح مشكلات مرتبط با كمبود آب در جلسه شوراي اداري اين استان، مشكل كمبود آب در استان فارس را جدي ارزيابي و بر ضرورت توجه ويژه وزارت نيرو براي رفع دغدغه هاي اين استان تاكيد كرد.
معاون اول رييس جمهور با يادآوري اينكه موضوع آب و محيط زيست جزو موضوعات اصلي و محوري در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 كل كشور قرار دارد، از وزارت نيرو خواست طرح هاي اولويت دار مرتبط با تامين آب شرب در استان سيستان و بلوچستان و ساير استان ها كه وضعيت مشابه دارند را به طور جدي پيگيري كند.
جهانگیری گفت: تامين آب شرب مورد نياز مردم سراسر كشور از مهمترين اولويت هاي دولت است و لازم است وزارت نيرو و سازمان برنامه و بودجه كشور ظرف دو هفته، پيشنهادها و راهكارهاي اجرايي براي حل مشكل تامين آب شرب در استانهايي كه با بحران مواجه هستند را تدوين و ارائه كنند.
در ابتداي اين جلسه رييس سازمان هواشناسي كشور گزارشي از تحليل بارش و دماي هواي كشور از ابتداي مهر تا 13 دي ماه سال جاري ارائه كرد و به تشريح پيش بيني آنها براي سه ماهه اسفند 95 تا ارديبهشت 96 پرداخت.
در گزارش سازمان هواشناسي كشور، وضعيت استانها و شهرهاي در معرض تنش آبي در سال95 تشريح و گزارشي در خصوص اقدامات اجرايي صورت گرفته و نتايج اين اقدامات ارائه شد.


46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدامات دولت برای مقابله با بحران بی‌آبی در استان‌های جنوبی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..