تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




2000 واحد مسکن مهر در استان قزوین افتتاح می‌شود

ساعت: 16:09 منتشر شده در مورخ: 1395/10/14 شناسه خبر: 997413

در مجموع حدود 50 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین پیش بینی شده بود که از این تعداد 5600 واحد مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر است و 2000 واحد مسکن مهر در استان قزوین افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، علی محمد پورکریم مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در این اداره اعلام کرد: برای استان قزوین تعداد 44500 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25000 نفر جمعیت پیش بینی شده بود که تاکنون 41930 واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است. 


وی افزود: از این تعداد اعلام شده، 21 هزار واحد در دولت یازدهم افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است. 

این مسئول ادامه داد: در مجموع حدود 50 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین پیش بینی شده بود که از این تعداد 5600 واحد مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه همزمان با دهه مبارک فجر تعداد 2000 واحد مسکن مهر در سطح استان افتتاح می شود، اضافه کرد: با احتساب این واحدها تاکنون 89 درصد از مسکن مهر پیش بینی شده در استان قزوین با توجه به برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به سرانجام رسیده است.

پورکریم گفت: واحدهای باقیمانده که تعداد آنها کمتر از 2000 واحد است نیز مربوط به بخش تعاونی‌ها و سه جانبه است که با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به یاری خدا در اوایل سال 96 تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. 

وی در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر در سطح شهرستان‌های استان عنوان کرد: تعداد 3397 واحد در شهرستان آبیک، 2295 در شهرستان تاکستان، 28215 در ناحیه شهری مهرگان، 4742 در شهر الوند و 5809 واحد مسکن مهر در شهر قزوین پیش بینی شده بود.

واگذاری 5532 واحد مسکن مهر به خانواده‌های تحت پوشش 
مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل در مورد مسکن مهر خانواده‌های تحت پوشش گفت: 5532 واحد که حدود 13 درصد از کل مسکن مهر استان را شامل می شود به خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: 197 واحد نیز در این رابطه به خانواده‌های دارای دومعلول اختصاص یافته که با کمک سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز تامین اعتبار شده است. 

پورکریم ادامه داد: این واحدها با شرایط ویژه و مناسب معلولین به انجام رسیده و جز واحدهای با کیفیت پروژه های مسکن مهر محسوب می‌شود.

وی در مورد میزان اعتبار صرف شده برای احداث خدمات روبنایی در طرح مسکن مهر استان گفت: تا کنون بیش از 40 میلیارد تومان برای احداث این خدمات در استان هزینه شده که بالغ بر 20 میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تامین شده است. 

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در مورد خدمات روبنایی در طرح مسکن مهر استان گفت: تاکنون 20 مدرسه در سطح استان ساخته شده که 2 باب آن در شهرستان آبیک و 18 باب آن نیز در سایت مهرگان است.

وی افزود: تعداد 4 مسجد نیز در ناحیه شهری مهرگان، 1 مسجد در مسکن مهر شهرستان آبیک، 2 مسجد سایت مسکن مهر در شهرستان تاکستان و همچنین 1 مسجد نیز در پروژه مسکن مهر شهرستان بویین زهرا ساخته شده است. 

این مسئول در مورد مراکز خدمات درمانی در مسکن مهر استان قزوین گفت: 6 درمانگاه با توجه به وسعت و گستردگی این منطقه در ناحیه شهری مهرگان ساخته شده که یکی از آنها از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی احداث شده و جهت تکمیل و بهره برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است. 

وی در بحث فضاهای ورزشی مورد نیاز قشر جوان گفت: 2 ورزشگاه چند منظوره و 1 استخر سرپوشیده که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در ناحیه شهری مهرگان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است. 

پورکریم عنوان کرد: در همین راستا 2 قطعه زمین با کاربری ورزشی نیز جهت احداث پروژه‌هایی با همین کاربری تحویل شهرداری محمدیه شده است. 

وی یادآور شد: 1 باب آتش نشانی، کلانتری، پمپ بنزین و جایگاه cng نیز در ناحیه شهری مهرگان برای استفاده و خدمات دهی به اهالی محترم این منطقه احداث شده است. 

این مسئول با توجه به نبود بانک در ناحیه شهری مهرگان گفت: در حال حاضر بانک‌ها نسبت به نصب دستگاه‌های خودپرداز اقدام کرده اند. البته ما با واگذاری زمین به بانک مسکن و بانک ملی پیگیر راه اندازی شعب توسط این بانک‌ها در ناحیه شهری مهرگان هستیم تا ساکنان بتوانند از خدمات بانکی در این بانک‌ها استفاده نمایند. 

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی با اشاره به گستردگی و عظیم بودن پروژه‌های مسکن مهر در استان تاکید کرد: برای تامین و تکمیل خدمات روبنایی مورد نیاز و پیش بینی شده در طرحهای مسکن مهر استان همه ی دستگاه‌های مرتبط و متولی باید ورود پیدا کرده و مسایل را مرتفع نمایند تا به امید خدا بتوان بخش قابل توجهی از مشکلات و خواست‌های به حق ساکنین این خانه‌ها را تامین نمود.

صدور شش هزار سند برای واحدهای مسکن مهر
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اظهار کرد: زمین‌های مسکن مهر به صورت اجاره ۹۹ ساله بوده و باید سند شش دانگ اعیانی صادر شود که در این راستا تعداد ۶ هزار سند شش دانگی از اداره ثبت دریافت شده و بقیه نیز در حال پیگیری و انجام است. 

پورکریم خاطرنشان کرد: باید این نگاه را که مسکن مهر محل سکونت محرومین و اقشار ضعیف است را از ذهن خود دور کرده و تلاش کنیم که سطح کیفیت زندگی را برای ساکنین این مناطق هر روز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه همه اقشار و سطوح جامعه در خانه‌های مسکن مهر زندگی می‌کنند، یادآور شد: ما در پروژه‌های مسکن مهر 2800 زوج جوان داریم که از اقشار تحصیلکرده و آینده ساز کشور بوده و ما باید نیازهای مناسب زندگی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی در خصوص خرید و فروش واحدهای مسکن مهر گفت: خوشبختانه خرید و فروش مسکن مهر در استان شتاب گرفته و روزانه به طور متوسط ۱۰ واحد به طور رسمی معامله می‌شود. 

وی درباره ضوابط خرید و فروش مسکن مهر برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در انجام معاملات ثانویه تاکید کرد: ملاحظه اصل قرارداد پیش فروش و همچنین کارت اقساط بانکی فروشنده و کنترل وضعیت بدهی وی از بانک مربوطه از جمله مواردی است که ضرورت دارد خریداران به آن توجه داشته باشند.

آمادگی واگذاری مسکن مهر به متقاضیان با شرایط ویژه 
 پورکریم در پایان اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد محدودی واحد مسکن مهر وجود دارد که می‌توانیم آنها را با شرایط ویژه به متقاضیان از جمله ورزشکاران، زوج‌های جوان، خبرنگاران و سایر همشهریان عزیز واگذار نماییم.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «2000 واحد مسکن مهر در استان قزوین افتتاح می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..