تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعمال جریمه سنگین پلیس برا®

ساعت: 16:10 منتشر شده در مورخ: 1395/10/14 شناسه خبر: 997337

شهرتی‌فر گفت: فرهنگ بالای مردم در عدم استفاده از خودروهای شخصی باعث کاهش آلودگی های چند روز اخیر شده و برنامه ایی برای اعمال طرح زوج فرد در تبریز نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج درخصوص جلسات ستاد بحران شهر تبریز به جهت کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: در جلسته ستاد بحران مقرر گردید که پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان با خودروهای دودزا به شدت برخورد نماید همچنین لیست خودروهای فرسوده و مشمول جریمه آلایندگی را منتشر کرده که بزودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات جلسه مذکور، الزام ادارات و سازمان های دولتی مبنی بر کنترل مصرف گاز ساختمان‌ ها است و برای نظارت بر این امر، بازرسانی از طرف شرکت ملی گاز انتخاب شده و وظیفه سرکشی به ادارات را برعهده خواهند داشت.

فرماندار کلانشهر تبریز در رابطه با اجرای طرح "زوج و فرد" در این شهر، گفت: برنامه ای برای اعمال این نوع طرح ها نداریم، مردم تبریز با توجه به فرهنگ و فهم بالای خود ثابت کرده اند که در روزهای آلوده از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده می‌کنند که این امر خود کمک بزرگی به کاهش آلودگی می نماید.

وی با اشاره به اینکه طرح "زوج و فرد" در بسیاری از شهرهای درحال اجرا به ویژه تهران، با مشکل مواجه شده است، تاکید کرد: در شهرهای اجرا شده تجربه شده که افراد به سراغ خودروهای قدیمی و آلاینده با پلاک مختص آن روز رفته و از آن استفاده می‌کنند که این خود باعث آلودگی روز افزون هوا می‌شود.

شهرتی‌فر ضمن تشکر از همراهی مردم در تردد کمتر با خودروی شخصی، عنوان کرد: طبق آمار کنترل ترافیک طی هفته آخر آذرماه تعداد سفرهای درون شهری که توسط دوربین های ترافیکی ثبت شده است چیزی حدود یک میلیون و نه‌صد هزار است که این آمار در هفته اول دی ماه با هفتصدهزار واحد کاهش به یک میلیون و دویست هزار سفر در روز رسیده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در مدت اخیر کارخانه‌ای به دلیل آلایندگی تعطیل شده است، متذکر شد: بالغ بر 95 درصد کارخانجات استان با گاز و برق کارمی‌کنند که این سوخت کمترین میزان آلایندگی را دارد و 5 درصد مابقی نیز با تذکر سازمان محیط زیست به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند.

شهرتی‌فر در خصوص پلایشگاه تبریز نیز اظهار داشت: این مجموعه از ابتدای سال با گاز طبیعی کار کرده و تنها 6 روز از سال را با مازوت که آنهم از روی اجبار برای کاهش افت مصرف گاز بود فعالیت کرده و میزان آلایندگی این مجموعه بسیار کم است.

فرماندار کلانشهر تبریز در پایان عنوان کرد: علت اصلی آلودگی چند روز اخیر پدیده جوی وارونگی و سکون هوا است و مجددا از کلیه مردم درخواست می‌کنیم از خودروهای شخصی کمتر استفاده نمایند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعمال جریمه سنگین پلیس برا®»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..