تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع آوری 2 میلیارد تومان زکات در استان هرمزگان

ساعت: 14:11 منتشر شده در مورخ: 1395/10/14 شناسه خبر: 996871

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان اظهار داشت: هزینه جمع آوری شده زکات در استان عدد ثابتی ندارد، اما در مجموع در امسال تا کنون ۲ میلیارد تومان جمع آوری شده است، قطعا ما افزایش بیشتر از این هم می‌توانیم داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان در گفت و گو با رفتارنیوز، گفت: در بحث زکات تبلیغ مهم ترین کار است که باید به طور گسترده در سطح جامعه انجام و آثار و برکات این فریضه الهی به مردم اطلاع داده شود و تاثیرات آن را در اجتماع و زندگی خود مشاهده نمایند خودشان مجری و عامل این فریضه الهی خواهند بود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان اظهار داشت: ما برای صدقات ساز و کاری را فراهم نمودیم که صدقات کوچک مردم را جمع نموده و کارهای بزرگی را انجام داده ایم، ما بعنوان ید امین ولی فقیه و مشخص نمودن قانون، کمیته امداد را به عنوان مسئول جمع آوری زکات می‌توانیم با تمرکز در امر جمع آوری اقدام و آن را به سمت نیازمندان جامعه که از سوی ما شناسایی شده اند هدایت و اثر بخشی این فریضه الهی را مشاهده نماییم.

الهیاری با اشاره به این که روحانیون ظرفیت و تخصص بسیار بالایی در زمینه تبلیغ در جامعه دارند، بیان کرد: روحانیون در زمینه تبلیغ ظرفیت و تخصص بسیار بالایی را در جامعه دارند و در امر فرهنگ سازی و نقش آفرینی مرجع بسیار خوبی و موثری برای مردم هستند، این نقش آفرینی که مزین شده است به بسیج طلاب که هم نهاد بسیج و هم نهاد طلاب یک مجموعه شده است، قطعا نهاد دینی، انقلابی و ارزشی هستند که می‌توانند در این امر به خوبی کمک کننده و یاری رسان باشند.

وی افزود: در سال جاری از محل زکات جمع آوری شده نزدیک به ۷۰ درصد به امور فقرا و نیازمندان در استان پرداخته ایم و قطعا تا زمانی که ما در استان فقیر داریم ملزم هستیم نیاز فقرا را برطرف نماییم، اما در برخی مواقع موارد عام المنفعه مطرح می‌شود که با نظر شورای زکات هر شهرستان به آن موارد اختصاص داده می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان درخصوص هزینه جمع آوری سالیانه زکات تصریح کرد: هزینه جمع آوری شده زکات در استان عدد ثابتی ندارد، اما در مجموع در امسال تا کنون ۲ میلیارد تومان جمع آوری شده است که این مبلغ قابل قبول برای ما نیست، قطعا ما افزایش بیشتر از این هم می‌توانیم داشته باشیم.


الهیاری به دلایل جمع آوری نشدن زکات پرداخت و عنوان کرد: بخشی از جمع آوری زکات که محقق نشده است به دلیل خشک سالی های پی در پی ای که در این سال ها شاهد آن هستیم می‌باشد و کشاورزان مشمول پرداخت زکات واجب نمی‌شوند، بخشی دیگر  هم به دلیل این که مردم خودشان افراد نیازمند را شناسایی نموده اند و مستقیم به آن ها می‌دهند در واقع ما نگاهمان به نتیجه کار که همان پرداخت زکات است می‌باشد.

وی ماموریت های کمیته امداد را مطرح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) دو ماموریت اصلی توسعه مشارکت های مردمی و توانمند سازی فقرا را در دستور کار دارد و برای توانمند سازی فقرا نیاز به منابع داریم تا بتوانیم مشکل فقرا را، از جمله مسکن، جهیزیه و ازدواج جوانان، حمایت تحصیلی، درمانی و... را حل نماییم، که تامین این منابع بخشی توسط دولت و بخشی دیگر توسط خییرین و مردم تامین می شود ما به دنبال آن هستیم که فرایند فقر زدایی را مردمی نماییم تا سهم بیشتری را مردم انجام دهند، الان سهم مردم  ۳۰ درصد می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خاطرنشان کرد: فقر را مشکل فقرا ندانیم چون یک بحث اجتماعی است که از بستر ناکار آمدی خیلی از ارکان جامعه تولید و خسارت آن متوجه همه جامعه می‌شود، اگر ما ذهنمان نسبت به موضوع فقر در جامعه حساس بشود تکالیف اجتماعی خود را انجام و فقر تولید نمی‌شود، ما در فامیل، محله و... به فقرا خودمان برسیم هیچ فقیری وجود نخواهد داشت و هیچ نیازی به کمیته امداد نمی‌باشد با انجام تکالیف مردمی فقر ریشه کن خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع آوری 2 میلیارد تومان زکات در استان هرمزگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..