تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نرخ خشونت را کاهش دهیم/ از هر 3 زن یک زن از خشونت رنج می‌برد

نماینده سازمان ملل در تهران گفت: در سراسر جهان از هر 3 زن یک زن از خشونت‌های جنسی و جسمی رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گری لوئیس نماینده سازمان ملل در تهران، در همایش رفع خشونت علیه زنان، چالش ها و راهکارهای آن، امروز (سه شنبه)، اظهار داشت: در سراسر جهان از هر 3 زن یک زن در برهه زندگی خود از خشونت های جنسی و جسمی از جمله تجاوز، خشونت های خانگی و آزار و اذیت‌های روانی محل کار رنج می برد.

وی تصریح کرد: خشونت های جنسی و جسمی علیه زنان هیچ گونه مرز جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی را نمی شناسد به طوریکه در سال 2014 بیش از 200 دختر در کشور نیجریه دزدیده و مورد تجاوز جنسی و جسمی قرار گرفتند.

گری لوئیس ادامه داد: اخیرا نیز تصاویر و ویدئوهایی از آزار و اذیت زنان در عراق منتشر شد که خوشبختانه این افراد توانستند جان سالم به در ببرند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته نیز در سال های اخیر، موارد زیادی از خشونت های جنسی بر علیه زنان در تیم های ورزشی و دانشگاه ها دیده شده است که باید با استفاده از اقدامات عملی، نرخ خشونت را کاهش دهیم.

نماینده سازمان ملل در ایران تاکید کرد: در اکثر مواقع این خشونت ها از سوی فرد یا خانواده وی مسکوت می ماند به این علت که آنها نمی خواهند مورد تبعیض در خانواده و جامعه قرار گیرند.

وی بیان کرد: تمامی افراد یک جامعه و مقامات مسئول در سراسر دنیا می توانند با چالش به کشیدن فرهنگ خشونت و تبعیض، به این سکوت و بهره کشی ها پایان دهند.

گری لوئیس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی لایحه رفع خشونت علیه زنان است و این نشان می دهد که مقامات این کشور به دنبال رسیدگی و حل این این موضوع هستند.

وی عنوان کرد: بسیار خرسند هستم که امروزه بخش عمده ای از فعالیت های مردان و پسران، در راستای توانمند سازی زنان و دختران است چرا که ما مردان، ابتدا باید در مقابل خشونت ها ایستادگی کنیم و از اینکه مورد نقد اطرافیان قرار گیریم، نترسیم.

گری لوئیس ادامه داد: سازمان ملل بنیان گذار کنوانسیون کاهش خشونت علیه زنان است و بدون تردید انجام این خشونت ها، تبعیض بوده و برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان را از بین می برد.

نماینده سازمان ملل در ایران گفت: در سال گذشته تمامی کشور های دنیا با امضا آرمان های توسعه پایدار متعهد شدند تا گزارش عملکرد و اقدامات خود را در راستای کاهش خشونت علیه زنان، به سازمان ملل ارائه دهند تا به پدیده بهره‌کشی و تفکرات غلط خاتمه داده شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نرخ خشونت را کاهش دهیم/ از هر 3 زن یک زن از خشونت رنج می‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..