تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط بد اقتصادی یكی از عوامل تولید كمدی‌های سخیف است

وضعیت بد اقتصادی ایجاب می‌كند كه تولیدكنندگان آثار نمایشی به هر شكلی مخاطب را جذب سالن نمایش كنند تا بتوانند كسب درآمد كنند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حوزه هنری؛ هادی حوری، كارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه تعریفی به نام كمدی سخیف یا فاخر نداریم، اظهار كرد: این افراد هستند كه نگرشی سخیف یا فاخر دارند و نگرش خود را در نمایش نیز نشان می‌دهند. فرقی نمی‌كند این افراد در سالن‌های اصلی و تخصصی، و یا در سینما و مكان‌های دیگر نمایشی را به روی صحنه ببرند. هنرمند هر جایی می‌تواند كمدی درست و اصولی را خلق كند و یا اثری ضعیف ارائه كند.
 
وی ادامه داد: خیلی از آثار جدی را می‌بینیم كه از آثار كمدی سطحی‌تر و سخیف تر است. این رویكرد دلایل بسیاری دارد و یكی از دلایل، نداشتن سواد كافی برای ارائه اثر كمدی با شاخصه های تئاتر است. همچنین وضعیت بد اقتصادی ایجاب می‌كند كه تولیدكنندگان آثار نمایشی به هر شكلی مخاطب را جذب سالن نمایش كنند تا بتوانند كسب درآمد كنند. این موضوع در تمام مكان‌ها هم اتفاق می‌افتد و تالار وحدت یا تئاتر شهر هم تلاش می‌كنند صندلی‌های سالن‌هایشان را پر كنند.
 
حوری خاطرنشان كرد: بخشی از مشكل نمایش‌های كمدی نیز به فرهنگ عمومی جامعه برمی‌گردد. در ضرورت‌های اقتصادی، نخستین چیزی كه حذف می‌شود موضوعات فرهنگی است و البته به دلیل اینكه افراد ناچار هستند از فضای فرهنگی جامعه دور نشوند، سعی می‌كنند دم دست‌ترین و ارزان‌ترین آثار را پیدا كنند تا شامل تمام نیازهای فرهنگی و هنری اش هم بشود و به طور مثال وقتی برای تماشای نمایش می‌روند، هم موسیقی، هم تئاتر و عكس و ... ببیند. بسیاری از سالن‌ها نیز این خدمات را می‌دهند.
 
این كارگردان و نمایشنامه‌نویس همچنین گفت: تولیدكنندگان آثار نمایشی برای این كه اثری را به سرانجام برسانند ناچار هستند كه از بازیگران، عوامل و ابزار ارزان برای اثرشان استفاده كنند و متاسفانه این شرایط در تولیدات اقتصادی و مصرفی نیز دیده می‌شود. البته می توان با شرایط ارزان، آثار فاخر و با كیفیت بالا نیز تولید كرد.
 
وی با بیان اینكه اولین شاخصه هر هنری ایجاد احساس لذت در مخاطبش است، عنوان كرد: برای اینكه به عنوان هنرمند بتوانید لذت را در مخاطب ایجاد كنید، لازمه‌اش این است كه مخاطب را بشناسید و او را دست كم نگیرید. ارتباط هنرمند با مخاطب باید دو سویه باشد. وقتی این اتفاق رخ دهد، دریچه‌ای كه باز شده، هنرمند را به اتفاقات درست می‌رساند. مقوله درام و كمدی شاخه‌های بسیار دارد. می‌توانیم به سمت كمدی برویم كه خاستگاهش نمایش‌ها و آیین‌های كشورمان است و یا اثری پست مدرن و از این دست را اجرا كنیم. همه این‌ها بر اساس شناخت كارگردان و تولیدكنندگان اثر نسبت به مخاطب شكل درست به خود می‌گیرد.
 
گفتنی‌ است نهمین جشنواره طنز سوره با هدف كشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش‌های نثر، نظم، داستان كوتاه، مقالات پژوهشی، عكس، كاریكاتور و استندآپ كمدی (مكتوب یا تصویری) و با موضوع آزاد، 25 و 26 دی‌ماه 95 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط بد اقتصادی یكی از عوامل تولید كمدی‌های سخیف است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..