تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاروان قرآنی اعزامی به اربعین حسینی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی (ع) به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت بعداز ظهر امروز در سالن همایش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط احمد ابوالقاسمی استاد بین المللی قرآن کریم آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور درباره برگزاری این همایش اظهار داشت: چند سالی است که مراسم اربعین با شکوه خاصی برگزار می‌شود و در کشور ما در راستای این اتفاق نیز چند سالی است که کمیته فرهنگی تشکیل شده است. در این برنامه فرهنگی، قرآن ستون و محور خیمه‌گاه برنامه‌های فرهنگی است. ما در 9 ماه منتهی به مراسم اربعین 9 جلسه برگزار کردیم.

وی افزود: امسال با حضور قاریان کشور و اساتید محترم قرآنی که در مراسم اربعین حضور داشتند، 250 برنامه قرآنی و 109 محفل انس با قرآن برگزار شد و برنامه حفظ سوره فجر نیز از دیگر برنامه‌های ما بود. در این مراسم نزدیک به  6 هزار جلد قرآن کریم در میان زائران توزیع شد. همچنین پویش ملی شوق وصال نیز برای کسانی که نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند، از دیگر برنامه‌های ما بود.

بعد از سخنان محمدی به صورت ویژه از احمد ابوالقاسمی استاد ممتاز و بین المللی قرآن کریم تجلیل شد.

حجت الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در مورد فعالیت‌های این ستاد در ایام اربعین حسینی افزود: امسال با پشتکار برادران اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، فعالیتهای قرآنی رنگ و بوی خاصی در مراسم اربعین داشت.

وی ادامه داد: قرآن همواره در صدر امور است و باید به آن توجه فراوان شود. از سال گذشته که برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مربوط به اربعین آغاز شد، همه دست به دست هم دادند تا فعالیت‌های قرآنی در اولویت قرار گیرد. البته به دلیل اینکه این برنامه سال اول خود را سپری کرد، کاستی‌هایی داشته است؛ اما به مدد خداوند متعال این برنامه‌ها سال آینده منسجم‌تر خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام محمدی قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این مراسم اظهار داشت: کلمه اربعین در قرآن نشان دهنده بلوغ و کمال است و زیارت اربعین نیز در ادامه همان موضوع تکامل است که باید توجه خاص به آن شود. باید زیارت اربعین همگام با درایت و تدبر در قرآن باشد.

در انتهای این مراسم از خادمان قرآنی مراسم اربعین تجلیل شد.

 اسامی آنها به شرح ذیل است؛

احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد موسوی درچه‌ای، محمدحسین سعیدیان، محسن زهدی‌علیپور، سیدمحمد کرمانی، سعید رحمانی، مجتبی محمدبیگی، محمدحسن موحدی، محمود متولی، محمدحسین فراهانی، مهدی حسن‌نژاد، امیربهادر رحمانی، مهدی غریبی، اسحاق عبداللهی، سیدمحمد موجانی، رحیم قربانی، محمد مکرمی، حسن صفری، امیر ابوالقاسمی، سیدحسین سیادتی، محمدرضا برقعی، علی خشنود، سیدمیلاد تاج‌زاده، حسین دهقان آزاد، محمدجواد ابهری، مصطفی خلیلی، محمدرضا خبتی، اکبر خاکساری، مهدی احمدی، محمدحسین اکبری، محمد میرزاخانی، اسماعیل درتراش.

همچنین در این مراسم گروه تواشیح محمد رسول الله و معراج به اجرای تواشیح پرداختند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاروان قرآنی اعزامی به اربعین حسینی تجلیل شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..