تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیامدهای مضر خوردن ناخن

ناخن جویدن عوارض زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد از جمله اینکه باعث واردشدن انواع میکروب های زیر ناخن به درون بدن می شود اگر به این کار عادت کرده اید بهتر است هرچه زودتر در صدد ترک آن برآیید بهتر است بدانید انواع عفونت ها و مسمویت ها با این کار تشدید خواهند شد .

ناخن‌ها حاوی مقدار زیادی کثافت و میکروب هستند. جویدن ناخن‌هایتان به این معناست که شما این میکروب‌ها را به درون دهان و بدنتان وارد می‌کنید و به‌این‌ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌ها افزایش بسیاری خواهد یافت.

ناخن جویدن علاوه بر اینکه ظاهر انگشتان شما را زشت می‌کنند، می‌‌تواند پیامدهای بهداشتی درازمدتی هم داشته باشد.

 این پیامدها دلیلی دیگری برای تلاش برای ترک این عادت است.

ناخن‌ها حاوی مقدار زیادی کثافت و میکروب هستند. جویدن ناخن‌هایتان به این معناست که شما این میکروب‌ها را به درون دهان و بدنتان وارد می‌کنید و به‌این‌ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌ها افزایش بسیاری خواهد یافت.

عفونت‌های دردناک ناخن. علائم این عفونت که پارونیشیا نامیده می‌شود، شامل ایجاد یک ناحیه دردناک و متورم در اطراف ناخن است. اگر این عفونت ناشی از باکتری‌ها باشد، ممکن است جوش‌های پر از چرک هم ایجاد شود.

جویدن ناخن برای لبخند شما بد است. این عادت می‌توان باعث شود که دندان‌هایتان جابه‌جا شوند یا دندان‌ها لب پر شوند یا بشکنند. به‌علاوه، میکروب‌هایی روی انگشتان شما می‌توانند باعث عفونت یا تحریک لثه‌هایتان شود و به بوی بد دهان بینجامد.

جویدن ناخن خطر ایجاد عارضه رشد کردن ناخن به درون پوست (Ingrow- nail) را افزایش می‌دهد. زخم‌های بازی که در این عارضه ایجاد می‌شوند، به‌سادگی دچار عفونت می‌شوند.

موادی سمی در لا ک ناخن وجود دارند. اگر ناخن‌هایتان را لاک زده باشید، با جویدن ناخن خودتان را در معرض مسمومیت با این مواد شیمیایی قرار می‌دهید.

بنابراین هنگامی‌که دست‌هایتان را می‌شویید، توجه بیشتری به ناخن‌هایتان داشته باشید.

سپید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیامدهای مضر خوردن ناخن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..