تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کالبدشکافی فایل‌های دمو قابل بازی P.T - بازی لغو شده Silent Hills

کالبدشکافی فایل‌های دمو قابل بازی P.T - بازی لغو شده Silent Hills

در دموی قابل بازی از Silent Hills که به نام P.T شناخته می‌شود، شاهد داستانی نو با المان‌های جدید در گیم‌پلی آن بوده‌ایم ولی چه می‌شود اگر با دقت بیشتری به این اثر نگاه کنیم و اجزای آن را کالبدشکافی کنیم؟ همانطور که انتظار می‌رفت، در همان چند دقیقه از بازی، اسرار و رموز نهفته‌ای وجود داشته که افراد دیگر ممکن است نادیده بگیرند. در این مقاله سعی شده این دسته از المان‌های رازآلود را مورد بررسی قرار دهیم. با تک‌شات همراه باشید.


با انجام نسخه‌ی قابل بازی از این بازی، سوال‌های زیادی در ذهن گیمرها و همچنین منتقدین شکل گرفت که هیدئو کوجیما و گیلرمو دل توروی دوست داشتنی با سایلنت هیل چه کرده‌اند؟


در حالیکه رابطه‌ی کاری میان شرکت کونامی و کوجیما به طرز عجیبی خراب شد، بعضی از برنامه‌نویسان توانستند فایل‌های نسخه‌ی دمو بازی Silent Hills را کرک کرده، بشکافند و اطلاعات زیادی را از آن بیرون بکشند. هر چند ، روحشان هم خبر نداشته که با چه اطلاعات جالبی روبه‌رو خواهند شد! این فایل‌ها حاوی چه اطلاعاتی است؟


اولین اطلاعات بازی در رابطه با مدل‌های شخصیت نورمن ریداس، قهرمان داستان و همچنین لیزا، شبح قصه‌ی این بازی بود که حضور او را در دموی بازی شاهد بوده‌ایم. در فایل لیزا کدهایی برای زخم و جراحت دخترک نیز وجود داشت.

 

silent hill silent hill


مدل شخصیت نورمن ریداس نیز در شکل زیر مشخص شده و به نظر می‌رسد روی این مدل بسیار کار شده است.

silent hill


با تماشای این ویدیو می‌توانیم متوجه شویم که این مدل‌ها در بازی Metal Gear Solid 5 به طرز دیگری استفاده شده است.

 

 

فرد کنجکاو دیگری توانسته انیمیشن‌های داخل بازی را نیز پیدا کند. در واقع شما هر چقدر تلاش هم می‌کردید نمی‌توانستید در داخل دمو این کدها را متوجه شوید چون مخفی بود! به همین دلیل است که از مدل یک مار در این قسمت استفاده شد.

 

 

هر چند با کنکاش بیشتر در این فایل‌ها به اطلاعات و داده‌های جالب دیگری دسترسی پیدا کرده‌ایم؛ به عنوان مثال بسیاری از گیمرها فکر کرده‌اند صحنه‌ی آخر که نورمن ریداس خودش را نشان می‌دهد به صورت «ویدیوی از پیش ساخته شده» بوده ولی در حقیقت این بخش هم در موتور و روند اصلی بازی جریان داشته است.

silent hill


با دقت در بافت‌های ون می‌توان حدس زد حوادث سایلنت هیلز هر از گاهی در مِین واقع در ایالت متحده رخ می‌دهد.

 

silent hill


با دقت در تصاویر قبلی متوجه می‌شویم که مدل نورمن ریداس با چند کد ساده به صورت انیمیشن در می‌آید. این کدهای ساده و بنیادی با استخراج صحنه‌های سینمایی مشخص می‌شود: انیمیشن سه مدل راه رفتن به سمت جلو، حرکت به سمت چپ (به سمت لامپ) و عقب (به سمت دوربین). اتومبیل‌ها نیز در این انیمیشن به صورت واقعی با افکت‌های EFX و SHADER وجود دارد. در صحنه‌ی آخر کدهای زیر نیز وجود دارد:


/Assets/sh/environ/object/shsb/water_tower
/Assets/sh/environ/object/shsb/tree/shsb_tree001
/Assets/sh/environ/object/shsb/bridge
/Assets/sh/environ/object/shsb/barricade

 

البته جالب است بدانید یک کد در واقع به گونه‌ای غیرطبیعی محسوب می‌شود و دقیقا اطلاع نداریم در کدام قسمت از محیط این کد اعمال شده است:


/Assets/sh/environ/object/shsb/tank/shsb_tank001

 

شبهه‌ای که در این کد وجود دارد در این قضیه است که نمی‌دانیم واژه‌ی (tank) در حقیقت برای منبع آب است یا تانک! البته گمان می‌رود که در گوشه‌ای از محیط مخزن آب وجود داشته باشد. با اینکه کدهای خیابان به صورت کامل استخراج شد ولی مخزن آبی در محیط دیده نشد.


از این قسمت به بعد در مقاله، اطلاعات جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شوند.

silent hill


مثلا آیا می‌دانستید دو هیولای مخفی در دمو وجود دارد که عمرا پیش از این مقاله متوجه آن شده باشید!؟ این مدل بی‌ریخت و بدنما که مشاهده کرده‌اید، در نسخه‌های اولیه‌ی دمو وجود داشت. در حقیقت بزرگتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و با ریخت و شکل خودش در راهرو حضور دارد.


واضح است که هر چه این موجود بوده، نقش بسیار پر اهمیتی در بازی ایفا می‌کند. امکان دارد همین موجود، کلیدی برای کشف هویت ماورالطبیعه‌ی قصه‌ی بازی باشد.


اطلاعات بعدی در رابطه با این مدل است:

silent hill


این مدل را به محیط MGS 5 وارد کرده‌ایم. شما می‌توانید این مدل را در این نما بهتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

silent hill


اینکه واقعا او چه شخصی است و چه نقشی در ماجرای داستانی دارد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر حسب وضعیت آناتومیک بدن و عضلات این مدل می‌توان حدس زد که این شخصیت، مسن است.


نکته‌ی بسیار جالب در استخراج فایل‌های صوتی دمو مشاهده می‌شود. در این دسته از فایل‌ها می‌توانید صدایی مربوط به هر شخصیت را بشنوید. حتی صداها و نجواهایی که در دمو قابل شنیدن نیست!

شاید این صداها کم اهمیت به نظر برسند ولی این طور نیست! اشارات بسیار زیادی به جنس مذکر، به خصوص پدرها وجود دارد که دچار فروپاشی‌های روانی شده و خانواده‌ی خودشان را به قتل می‌رسانند؛ به عنوان مثال در پیغامی متوجه می‌شویم که مردی، زن حامله‌ی خود و فرزندانش را به قتل می‌رساند. دیالوگ دیگری به این نکته اشاره می‌کند که «ماه گذشته در همین ایالت، خانواده‌ی دیگری به قتل می‌رسند و ماه دسامبر سال گذشته مردی با تفنگ شکاری و چاقوی قصابی کل خانواده‌ی خودش را به قتل می‌رساند.» در هر پرونده همانطور که متوجه شده‌اید، مجرمین، پدرهای خانواده هستند!


همچنین صدای دیگری نیز وجود دارد که این خشونت مردانه را به فشار شغلی، مواظبت از فرزندان و سایر مشکلات اجتماعی مرتبط می‌داند. با این تفاسیر داستان بازی سایلنت هیلز تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد. در این بازی با هیولای ماورالطبیعه‌ای روبه‌رو هستیم که پدرِ خانواده را تسخیر کرده و سپس خانواده‌ی آنها را به قتل می‌رساند. همچنین صدای مردی را می‌شنویم که یک سری از اعداد را مدام تکرار می‌کند که در تریلر شنیده می‌شود. گویا قرار است وردی را انجام دهد! یکی از نقل قول‌ها به این صورت است:

شما اخراج شدید. پس غم و دردت رو با مشروبات الکی می‌خوای حل کنی. اون (زن) باید شغل پاره‌وقتی در حسابداری مغازه‌ی خار و بار فروشی پیدا می‌کرد ولی تنها دلیلی که اون می‌تونست پول در بیاره به خاطر این بود که مدیر مغازه بهش نظر داشت. یادت میاد درسته؟ دقیقا ده ماه قبل.

 

بعضی از هواداران فکر می‌کنند که طرف حساب این صحبت، شخصیت نورمن ریداس بوده و به نظر می‌رسد از نسخه‌ی قابل بازی این صحبت حذف شده است. به احتمال بسیار قوی این نقل قول به ریداس گفته می‌شود:

 

هی تو! چیکار کردی؟ درست جلو روی همه. این رو میدم تو اخبار بزنن مردک روانی! قاتل!

 


می‌توان حدس زد که نورمن ریداس در واقع همسرش را که احتمالا باردار بوده به قتل رسانده است.

Silent Hill


سری بازی‌های Silent Hill عادت دارد تا محیط جهنمی خودش را حول محور قربانی خود خلق کند. شاید نورمن ریداس را در محیطی پر از خشونت‌های مردانه ببینیم. با این حساب می‌توان هیولای به ظاهر مونث که دستش کنده شده و همچنین وجود شبح لیزا را منطقی دانست.


حداقل به یکی از سوالات بسیار مهم با قاطعیت جواب داده شد. در کیفِ کاغذی چیزی وجود نداشت! در این کیف که در ابتدای دمو با آن شاهد بودیم چیزی وجود نداشت! با قرار دادن محورهای انیمیشن متوجه شده‌ایم درون آن خالی است ولی چرا؟

Silent Hill


البته امکان دارد استودیو کوجیما پروداکشنز تمام این دیتاها را به عمد در دسترس قرار داده باشد. یا شاید اصلا دموی قابل بازی سایلنت هیلز کاملا ساختش به اتمام نرسید و همانند دموی Resident Evil 7: Beginning Hour در محصول نهایی با به‌روزرسانی‌های جدیدتری همراه باشیم؛ به عنوان مثال آن هیولا با دستان بد ریخت که می‌خواسته وارد راهرو شود در تریلرهای اولیه مشاهده شد و از طرفی دیگر این راهروی در دموی بازی، بسیار بزرگ است!


با قرار دادن قسمت‌های مختلف این هیولا با شکل انیمیشنی زیر روبه‌رو خواهیم بود:

Silent Hill


به احتمال قوی هیولای انسان‌نما و همچنین دیالوگ‌های استخراج شده، در دموی نهایی وجود خواهد داشت.

 

silent hill


افرادی که به این دیتا دسترسی دارند در تلاش هستند اطلاعات بیشتر و جدیدتری استخراج کنند ولی به نظر می‌رسد که دیگر نکته و رازی در این دمو نمانده است. با این حال این افراد همچنان در تلاش هستند تا صحنه‌ی خیابان و حمام را دوباره بازسازی کنند.

 

Silent Hill

 

نظر شما در رابطه با این تجزیه و تحلیل‌ها چیست؟ آیا شما هم نکته‌ای را متوجه شده‌اید که دیگران متوجه آن نشده‌اند؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کالبدشکافی فایل‌های دمو قابل بازی P.T - بازی لغو شده Silent Hills»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..