تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیروهای نظامی کوبا یاد و خاطره فیلد کاسترو را گرامی داشتند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هاوانا، هر ساله دوم ژانویه مصادف با سالروز پیروزی انقلاب کوبا، ارتش این کشور رژه نظامی برگزار می کند.
امسال در حالی نیروهای نظامی کوبا پنجاه و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند که فیدل کاسترو رهبر انقلابشان دیگر در کنارشان نیست.
این مراسم در حضور مقام ها و مسئولان کشوری و لشکری کوبا برگزار شد و 'جنیفر بلو' رئیس فدراسیون دانشجویان دانشگاه های کوبا تنها سخنران این مراسم بود.
وی گفت: کوبا هرگز از اصول رهبر فقید خود را فراموش نخواهد کرد. هیچ کس در کوبا نمی تواند تاریخ کشور ما را که بر اساس استقلال و عدم وابستگی پایه گذاری شده است، فراموش کند.
در این مراسم که با حضور هزاران تن از نیروهای ارتش کوبا برگزار شد، 'مارش مردم مبارز' نواخته شد و از یاد و خاطره فیدل کاسترو تمجید به عمل آمد.
فیدل کاسترو برای بسیاری از دوستدارانش یک انقلابی قهرمان بود که سالها چهره ای آشنا در صحنه سیاست جهان محسوب می شد و تاثیری زیادی بر تحولات کوبا و منطقه آمریکای لاتین گذاشت.
چریک های تحت رهبری فیدل کاسترو در شب سال نو 1959 میلادی دیکتاتوری ژنرال 'باتیستا' را سرنگون کردند و بدین ترتیب، کوبای جدید متولد شد.
کاسترو همراه با ارنستو گوارنا دلا سرنا معروف به «چه گوارا» و تنی چند از انقلابیون دیگر، نخستین دولت سوسیالیستی را در قاره آمریکا و تنها در چند صد کیلومتری آمریکا پایه گذاری کرد.
از همان ابتدای حکومت کاسترو بر کوبا، تحریم های سنگین اقتصادی واشنگتن علیه کوبا آغاز شد.
آمریکا تمام تلاش های خود را به کار بست تا از حضور شوروی در خاک همسایگی خود جلوگیری کند اما موفق به انجام چنین کاری نشد.
در طول پنج دهه دشمنی میان آمریکا و کوبا، روسای جمهوری زیادی در کاخ سفید بر مسند قدرت نشستند و بارها نقشه ترور وی توسط سیا برنامه ریزی و اجرا شد اما هر بار وی از سوء قصد جان سالم به در برد.
وی سرانجام روز شنبه در 26 نوامبر در سن نود سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری** انتشار دهنده : افشار دارابی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیروهای نظامی کوبا یاد و خاطره فیلد کاسترو را گرامی داشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..