تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ذخایر برنج محرمانه است/ نرخ بیش از هزار و 300 تومانی خرید تضمینی گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده بیش از هزار و 300 تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه اولین جشنواره ملی کشاورزی با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده بیش از هزار و 300 تومان خواهد بود که این رقم بیانگر هزینه کشاورزان و نرخ تورم است اما تا زمان اعلام نرخ قطعی؛ نمی‌توان رقمی اعلام کرد.

وی با اشاره به صادرات گندم گفت: با توجه به خودکفایی گندم به جمع صادرکنندگان پیوستیم به طوری که مقدمات صادرات 3 میلیون تن گندم و آرد فراهم شده است.

قنبری با اشاره به وضعیت ذخایر برنج گفت: ذخیره‌سازی برنج بسیار مناسب است به طوری که با این ذخایر می‌توان قیمت‌ها را تعدیل کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت ذخیره‌سازی شکر و روغن نباتی گفت: در خصوص شکر وضعیت با ثباتی داریم به طوری که با عرضه مازاد بر نیاز در بورس کالا نرخ شکر کمتر از نرخ دولتی است و همچنین در مورد روغن وضعیت مناسبی با قیمت‌های مرغوبی در بازار شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم ذخایر مناسب برنج شاهد افزایش قیمت در بازار هستیم، تصریح کرد: افزایش قیمت برنج داخلی به سبب بالا رفتن هزینه های تولید است و از طرفی نرخ برنج خارجی با وجود آنکه تنظیم بازار آن بر عهده شرکت بازرگانی دولتی است افزایش نیاته است.

گفتنی است؛ نرخ ذخایر برنج محرمانه است اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که برنج به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به مصرف بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن برنج در سال که 2 میلیون و 200 هزار تن آن در داخل و مابقی آن از سوی بازرگانی دولتی و بخش خصوصی وارد می‌شود.

وی با اشاره به قیمت برنج خارجی گفت: قیمت برنج وابسته به کیفیت آن است و قیمت های متفاوتی دارد و با عرضه برنج وارداتی پس از آزادسازی واردات می‌توان قیمت‌ها را متعادل تر کرد.

انتهای یپام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ذخایر برنج محرمانه است/ نرخ بیش از هزار و 300 تومانی خرید تضمینی گندم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..