تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوادآموزی زمینه اشتغال ۵۰ نفر در شهرستان آبیک را فراهم کرد

ساعت: 16:38 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 شناسه خبر: 996378

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: سوادآموزی زمینه اشتغال ۵۰ نفر در شهرستان آبیک را فراهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد یحیایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در گفتگو با نگاه آبیک؛ با اشاره به اینکه بر اساس مستندات مرکز آمار جمعیت و آماری که در سال ۹۲ در اختیار اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گذاشته شده، اعلام شده در شهر آبیک ۲۸۵ بی‌سواد مطلق و در شهر خاکعلی و روستاهای این شهرستان ۲۲۰ بی‌سواد در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند، گفت: مهاجرپذیر بودن شهرستان آبیک، یکی از دلایلی است که احتمال اینکه آمار بی‌سوادان در این شهرستان بیشتر باشد، را تشدید می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد اولیای دانش‌آموزان در فرم‌های سرشماری نفوس و مسکن و یارانه‌ها اطلاعات نادرست داده باشند اما در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان میزان سواد یا بی‌سوادی اولیای آنان بررسی می‌شود.

یحیایی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته، ۴۶۲ نفر از سوادآموزان زیرپوشش دوره اول (مقدماتی) و ۱۹۰ نفر در دوره دوم (انتقال) سوادآموزی شهرستان آبیک قرار داشتند که از این تعداد ۲۹۰ نفر در دوره اول و ۱۵۰ نفر در دوره دوم نمره قبولی کسب کردند، افزود: دوره‌های سوادآموزی به سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال تقسیم می‌شود که دوره سوادآموزی شامل افرادی می‌شود که اصلاً به مدرسه نرفته‌اند و یا دوره قدیم مقدماتی نهضت سوادآموزی را گذرانده باشند.

این مسؤول یادآور شد: دوره سوادآموزی تحکیم شامل افرادی می‌شود که تا مقطع پنجم درس خوانده‌اند ولی در این مقطع قبول نشده‌اند که برای این گونه افراد کلاس‌های باز یادآوری آموخته‌های قبلی و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش ادامه داد: دوره انتقال شامل افرادی می‌شود که تا کلاس پنجم درس خوانده ولی قبول نشده‌اند و می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، بنابراین پس از شرکت در دوره‌های ۶ ماه انتقال و قبولی، مدرک ششم به آنها اعطا شده و می‌توانند در طرح جامع راهنمایی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه از طریق سامانه سناد اطلاعات اولیای دانش‌آموزان شناسایی شده و در اختیار مدارس و کارشناسان آموزشی و مدیران مدارس قرار داده می‌شود و نسبت به سوادآموزی اولیا اقدام می‌شود، گفت: از سال ۹۱ که کار استخدام آموزشیاران به عنوان معلم در آموزش و پرورش اجرایی شد امر آموزش به سوادآموزان به سه طریق انجام می‌شود.

یحیایی ادامه داد: در تحقق این مهم، بخشداران، دهیاران، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای خدماتی باید وارد میدان شده و با شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال آموزش و پرورش را در ریشه‌کنی بی‌سوادی یاری رسانند.

وی با بیان اینکه حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان به فرد بی‌سواد در صورت قبولی هفت میلیون ریال و به سوادآموز یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود، گفت: میزان پرداختی حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان به افراد کم‌سواد در دوره انتقال ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

مدیر اداره آموزشو پرورش با اشاره به اهمیت کار سوادآموزان، بیان داشت: سوادآموزان و زحمت‌کشان نهضت سوادآموزی مجاهدانی خستگی ناپذیرند که با سلاح دانش و توشه ایمان و بردباری به میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی قدم گذاشته و در این راه با تلاش خستگی ناپذیر در صدد سواددار کردن جامعه گام‌های مهم و اساسی بر می‌دارند.

این مسؤول، با اشاره به فرمایشاتی از امام راحل، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب در بحث سواد آموزی می‌فرماید: مایه بسی خجالت است کشوری که مهد علم و ادب بوده در سایه اسلام زندگی می‌کند که طلب علم را فریضه الهی دانسته و از نوشتن و خواندان محروم باشد.

یحیایی در پایان گفت: اهمیت سواد آموزی برکسی پوشیده نیست و کار فرهنگی زیربنای توسعه است و آینده جامعه را تامین می‌کند به همین دلیل تمام تلاش دستگاه‌ها باید این باشد که بی‌سواد ریشه‌کن شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوادآموزی زمینه اشتغال ۵۰ نفر در شهرستان آبیک را فراهم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..