تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدرسه پورسینای اردبیل موزه کاشی‌های تاریخی می‌شود

ساعت: 16:28 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 شناسه خبر: 996278

مدیر پایگاه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: مدرسه تاریخی پور سینای اردبیل که در حریم بقعه جهانی شیخ صفی الدین است پس از مرمت، موزه کاشی‌های تاریخی می‌شود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عبدالرحمان وهاب زاده در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما،گفت: مدرسه تاریخی پورسینای اردبیل که در حریم بقعه جهانی شیخ صفی الدین قرار دارد، پس از مرمت موزه می‌شود.

به گفته وی، بخشی از کاشی‌های سر در قدیم عالی قاپو که از سال 1321 انبار شده و حجم زیادی از سفال های موزه ای که در کارتون ها زیر باران و برف هستند، موزه کاشی های تاریخی اردبیل را تزیین خواهند کرد.

مدیر پایگاه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تاکیددارد: با توجه به اهمیت حفظ آثار تاریخی و صد البته برای رونق شهر اردبیل لازم است بیش از این به آثار باستانی با ارزش این خطه بها داده شود.

وی امیدور است: هرچه در انبار موزه‎های دنیا و کشور متعلق به اردبیل است دوباره به این شهر فرستاده‎شود.

 مدرسه پور سینا که در سال 1327 در اردبیل تاسیس شده، بیش از 5 دهه کلاس هایش دایر بود و هم اکنون مرمت این مدرسه تقریبا تمام شده  و در مرحله در قفسه‌بندی است.

خبر ایجاد موزه کاشی های تاریخی در حالی برای دوستداران فرهنگ و هنر ایران زمین ارزشمند است که چند ماه قبل موزه‌ی لوور در بخش «اسلامی ایرانی» خود حجم زیادی از کاشی‌های دوره‌های مختلف تاریخی ایرانی را به نمایش گذاشت؛ اقدامی که با توجه به بازتاب خبر سرقت کاشی‌ها از سردرِ بناهای تاریخی و اظهارنظر برخی کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر انتقال این آثار به کشورهای دیگر، آن را قدری پیچیده‌تر کرد.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدرسه پورسینای اردبیل موزه کاشی‌های تاریخی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..