تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای 300 برنامه زمستانه در یکی از مراکز فرهنگی هنری تهران

مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج 300 برنامه متنوع مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و آموزشی را در ماه‌های پایانی سال با شعار محوری «تهران؛ تکریم زندگی» اجرا می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، بیژن پورمند «مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج و رئیس فرهنگسرای فردوس گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآنی محلات (سراج)، ویژه‌برنامه طلوع ماندگار (بزرگداشت پیشکسوتان و نخبگان فرهنگی هنری)، نمایشگاه و نگاه‌گذر خیابان انقلاب و برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام الله دهه فجر از اهم برنامه‌های فصل زمستان است.  
 
وی با بیان اینکه برنامه‌های این فصل منطقه ۵ با برگزاری مسابقات قرآنی سراج آغاز می‌شود، گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات قرآنی سراج ویژه قرآن‌آموزان خواهر و برادر جلسات، موسسات و کلاس‌های آموزش قرآن در شهر تهران در پنج رده سنی 4 تا 6 سال، اول تا سوم ابتدایی، زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال با استقبال شهروندان این منطقه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به برگزاری سلسله برنامه‌های «صهبای حماسه»، «بر بال ملائک» و «سیر و سلوک» در فرهنگسراهای فردوس، معرفت و مجتمع فرهنگی هنری نور افزود: این محافل معنوی در راستای تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت پنجشنبه و شنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود.  
   
پورمند، به برگزاری نشست‌های ادبی و جلسات شعرخوانی اشاره کرد و افزود: برپایی جلسات شعرخوانی شعر و ترانه، حافظ‌خوانی، مثنوی‌خوانی، شرح مثنوی مولانا و شعرانه در طول سال به مثابه کارگاه‌های آموزشی است که سبب می‌شود شاعران جوان اشعار ارزنده‌تر و پخته‌تری ارائه دهند.  
   
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با اشاره به برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: از ویژه‌برنامه‌های این حوزه در فصل زمستان می‌توان به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب کودک و نوجوان با همکاری انتشارات آوای اندیشه و عرضه بیش از 200 عنوان کتاب در فرهنگسرای فردوس اشاره کرد.  
 
پورمند افزود: همچنین برنامه‌های «با هم بخوانیم» با حضور جعفر توزنده‌جانی، نشست‌های صمیمانه عصرانه با طعم کتاب، نشست آموزشی فنون داستان نویسی برای کودکان در «قلم شاپرک ها» و «نقطه سرخط»، کارگاه نویسندگی «کاغذ سفید» با حضور مهدی طهوری با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه میان اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.  
 
وی گفت: برنامه‌های گردشگری و طبیعت گردی با عنوان «تهران‌شناسی» از سوی فرهنگسرای فردوس، «کودک و طبیعت» مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، «ره آورد» خانه فرهنگ محصل به مقاصد گردشگری پایتخت با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، آشنایی با مولفه‌های سفر، پاک‌سازی طبیعت و ترویج رفتار مسئولانه در برابر طبیعت برگزار خواهد شد.  
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ اظهار داشت: برگزاری محافل طنز همچون «قند و نمک» و «نَقل نُقل» با هدف ایجاد نشاط و شادابی در خانواده‌ها و اهالی ادب و هنر و همچنین تقویت مهارت شاد زیستن در دستور کار فرهنگسرای فردوس و مجتمع فرهنگی هنری نور است.  
 
رییس فرهنگسرای فردوس در پایان گفت: برپایی کارگاه‌های تغذیه سالم، نمایشگاه‌های هنری، نشست‌های روان‌شناسی، نمایش کودک و ... در تمامی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در طول فصل زمستان برنامه‌ریزی شده است.  
 
گفتنی است مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ شامل فرهنگسراهای فردوس و معرفت، مجتمع فرهنگی هنری نور، خانه‌های فرهنگ میثاق، آیه، باصفا، محصل، کتابخانه علامه جعفری و کتابخانه شهدای حصارک می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای 300 برنامه زمستانه در یکی از مراکز فرهنگی هنری تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..