تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقابت نفس گیر پل سید الشهدای زنجان با پروژه های جهانی/ افتتاح پل سید الشهدا به آذر ماه نرسید

ساعت: 14:58 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 شناسه خبر: 996182

پل سید الشهدای شهر زنجان از سال 89 آغاز به کار شده است و امروز پس از گذشت هفت سال هنوز به بهره بردرای نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا, روند ساخت پروژه عظیم پل سید الشهدا در زنجان همه روزه مخابره می‎شود و ما هر روز شاهد تصاویری میمون و مبارک از نصب هریک از سازه های این پروژه عظیم عمرانی در شهرمان هستیم پروژه ای که بنا به گفته سعید امیدی عضو شورای شهر زنجان ، یکی از پروژه‌های شاخص شهری است.

اجرای پل سید الشهدا از سال 89 در  سه فاز اجرایی شده است که آخرین فاز این پل که شامل بخش روگذر است، قرار بود تا آذر ماه به پایان رسیده و شهروندان شاهد بهره برداری از این پل باشند.

و این روزها با اجرای بیش از  90 در صدی پل سید الشهدا شاهد نفس‎های به شمارش افتاده برای اتمام پروژه هفت ساله در زنجان هستیم.که بنابه گفته حبیب الله یگانه شهردار زنجان تاکنون 30میلیارد و 400 میلیون تومان برای ساخت آن پروژه صرف شده است.

که این مبلغ به جز هزینه‌کرد در تملکات بوده است واز محل اعتبارات استانی 6 میلیارد و 900 میلیون تومان و اداره‌کل راه و شهرسازی شش میلیارد و 300 میلیون تومان به عنوان شرکای کار، پرداخت کرده‌اند.

اما با وجود تاکید شهردار زنجان مبنی بر اینکه پیمانکار بر اساس مفاد ابلاغی قرار داد، تعهد کرده است  که عملیات اجرایی  پل را تا پایان آذر امسال به پایان برساند تا کنون با گذشت 13 روز از پایان آذر ماه همچنان عرشه‎های این پل معلق اند.

خبرهای انعکاس یافته از روند اجرای این پروژه عظیم که امسال7 ساله شده است سبب شده است تا بر مقایسه ای نیز از روند اجرای این پل با پروژه های مشابه اجرا شده در جهان که هر یک مانند این پل پروژه شاخص شهری هستند داشته باشیم و سعی شده است پروژه هایی معرفی شوند که در مدت زمان مشابه با پل سید الشهدا تکمیل شده اند.

 

*پل پورت مان، ونکوور-کانادا

این پل که در شرق ونکوور کانادا قرار دارد و در سال 2012 افتتاح شده است، مقام دوم عریض ترین پل جهان و دومین پل بزرگ آمریکای شمالی را دارا است که ساخت آن یکسال کمتر از پل سید الشهدای زنجان بوده است و در این پل از 288 کابل استفاده شده است تا بتواند طولی به درازای نزدیک به 2100 متر را تحمل کند.

*پل معلق آیژای، چین

پل معلق آیژای، چین در مدت زمان 5 سال یعنی دو سال کمتر از پل شید الشهدا ساخته شده است و 600 میلیون دلار برای ساخت آنهزینه شده است و عنوان مرتفع ترین پل و طولانی ترین پل جهان را دارد که مصادف با ماه بهره برداری از پل سید الشهدای زنجان ماه گذشته به بهره برداری رسیده است.

*تونل مرمره، ترکیه

این هم یک نمونه آسیایی برای پل السید الشهدا که در مدت 9 سال ساخته و در سال 2013 افتتاح شده از جمله ویژگی های این پل این است که 75 کیلومتر از این پل  در زیر آب واقع است .

هر چند در روزهای گذشته یگانه شهردار زنجان در جلسه عمران و محیط زیست با عذرخواهی از مردم مشکل تاخیر در اجرای پروژه را نقدینگی دانسته و عمل به تعهدات شرکای طرح را خواستار شده است و قول تسریع در اجرای پروژه را داده است که اقدام این مدیر قابل تقدیر  و ستودنی است چرا که کمتر مدیری را سراغ داریم که لب به عذرخواهی کند، آنهم از مردم!!!!

اما به قول زنجانی‎ها "قور قوری قوربانین اولوم "در اینجا مصداق ملموسی می یابد چرا که  باید دید وعده شهردار زنجان از زمان آینده به چند ماه دیگر ختم می‎شود.

و باید دید شرکای طرح کی می خواهند جیب مبارکشان را بتکانند و با عمل به تعهدات خود نام خود را در ثبت این پروژه عظیم ماندگار و جهانی کنند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقابت نفس گیر پل سید الشهدای زنجان با پروژه های جهانی/ افتتاح پل سید الشهدا به آذر ماه نرسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..