تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در آستانه تبریز ۲۰۱۸ مرمت نمی شود

ساعت: 14:43 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 شناسه خبر: 996108

فرماندار شهرستان اهر گفت: راه‌اندازی موزه ادب و عرفان و مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در جذب گردشگران تبریز 2018 از خواسته‌های مهم مردم و مسئولان بوده درحالی‌که این بقعه و موزه همچون نگینی درخشان در تبریز 2018 خواهد درخشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال، سید محمد عابدی در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اهر، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی هر استان و شهرستان تنها وظیفه سازمان و ادارات کل و جزء میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست، لازم است همه اقشار مردم جامعه ایران به وظیفه خود جهت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی واقف باشند و خوشبختانه این احساس و درک در مردم ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد سودجو با قاچاق آثار تاریخی کشور که شاید ده‌ها و صدها قرن قدمت دارد به خارج از کشور ضربه سختی بر میراث فرهنگی و تاریخی ایران وارد کرده‌اند، افزود: متأسفانه برخی از آثار تاریخی کشورمان در موزه‌های سایر کشورها به نمایش گذاشته می‌شود که این اقدام نشان‌گر ایجاد تاریخ در کشورهای نظام سلطه است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که انجمن میراث فرهنگی شهرستان‌ها و استان‌ها از خارج کردن غیرقانونی میراث فرهنگی و تاریخی جلوگیری می‌کند، ادامه داد: شهرستان اهر به لحاظ داشته‌های تاریخی و اشخاص صاحب‌نام ازجمله شهرهای تاریخی کشور بوده که در طول تاریخ مورد توجه پادشاهان و سایر ممالک قرار گرفته است.

عابدی اضافه کرد: بایستی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های جوان و تمامی اقشار جامعه را نسبت به حفظ آثار تاریخی و فرهنگی حساس کنیم.

وی با انتقاد از تعطیلی موزه ادب و عرفان بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، بیان داشت: در رابطه با بازگشایی موزه ادب و عرفان شهرستان اهر از طریق مسئولان ذی‌ربط اقدام کرده‌ایم و تاکنون متأسفانه اقدام قابل‌توجهی در این زمینه انجام‌نشده و موزه ادب و عرفان به دلیل شکافی که در گنبد اصلی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری بر اثر زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران ایجاد شده تعطیل شده است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: مردم شهرستان اهر به دلیل پیگیری‌های متعددی که در ارتباط با بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر انجام داده‌اند دیگر از بازگشایی این موزه ناامید شده‌اند و به لحاظ این‌که موزه اهر تنها موزه ادب و عرفان کشور محسوب می‌شود راه‌اندازی مجدد آن برای شهر تاریخی اهر ضروری است.

عابدی بر لزوم راه‌اندازی مجدد موزه ادب و عرفان بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری مورد تأکید بسیار قرار داده و افزود: ما با پشتیبانی مردم شهر اهر بر راه‌اندازی مجدد موزه ادب و عرفان بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تأکید اکید داریم درحالی‌که مهم‌ترین داشته تاریخی‌مان به لحاظ معنوی و اجتماعی تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر برای میزبانی از گردشگران پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ (تبریز) آماده می‌کند، تأکید کرد: راه‌اندازی موزه ادب و عرفان و مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در جذب گردشگران تبریز ۲۰۱۸ از خواسته‌های مهم مردم و مسئولان بوده درحالی‌که این بقعه و موزه همچون نگینی در تبریز ۲۰۱۸ خواهد درخشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در آستانه تبریز ۲۰۱۸ مرمت نمی شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..