تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابطال روزانه پروانه کسب 30 واحد صنفی اردبیل به خاطر رکود در بازار/ عدم ثبات قیمت عامل موثر در گرانفروشی

ساعت: 14:46 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 شناسه خبر: 996154

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل، این هفته میهمان سبلانه بود تا پاسخگوی سوالاتی باشد که مردم در بخش "هر هفته با یک مدیر" مطرح کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، شاپور رضایی افشار رئیس اتاق اصناف استان اردبیل با حضور در دفتر سبلانه به سوالات مردم که در بخش "هر هفته‌ با یک مدیر و پرسش از شما و پاسخ از مدیر " این پایگاه خبری مطرح شده، پاسخ داد.

* علت تفاوت قیمت اجناس مشابه در بازار چیست؟

رضایی افشار:  رکود در بازار مردم را بیچاره کرده است؛ خرج و مخارج افزایش یافته، روزانه حدودا 20 تا 30 پروانه ابطال می‌کنیم که اینها موید رکود در بازار است مغازه‌دار نمی‌تواند درآمد کافی داشته باشد مجبور است مغازه را تعطیل کند، از دولت تقاضا دارم تدبیری بیندیشد تا رکود بازار از بین برود.

در بازار ثبوت قیمت نداریم، در عرض یک ماه یک جنس سه قیمت می خورد فروشنده نمی داند به چه قیمتی اجناس را به فروش برساند، اینکه چرا ثبات قیمت نداریم دولتمردان خود می دانند، مادامی که ثبوت قیمت نداشته باشیم گران فروشی هم خواهد بود.

* فکر نمی کنید نظارت بر قیمت ها کافی نیست؟
رضایی افشار: اخیرا بازرس‌های اصناف اردبیل قیمت های روی اجناس را با فاکتور خرید مقایسه می‌کنند 17  بازرس در استان اردبیل داریم مسیر بندی کرده ایم مغازه داران خودشان نیز باید وجدان کاری داشته باشند، مغازه داران مجاز هستند اجناس خارجی را با 20 درصد افزایش قیمت و اجناس داخلی را با 10 درصد بفروشند؛ در غیر این صورت برخورد خواهد شد، شهروندان می‌توانند از طریق 124 و شماره تلفن 33245191 شکایت خود را اعلام کنند.

شکایت ها از طریق سازمان صنعت معدن و تجارت به اتاق اصناف ارسال می شود و در صورت عدم توافق طرفین پرونده به تعزیرات ارجاع می شود؛ اکثر شکایت ها از گران فروشی و تقلب است.

* چرا هزینه پروانه کسب متغیر است ؟
رضایی افشار: در استان اردبیل 52 اتحادیه با بیش از 20 هزار واحد صنفی وجود دارد و  صدور پروانه کسب نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود،البته به خاطر محرومیت این استان با همکاری صنعت و معدن، اماکن و تعزیرات هزینه پروانه کسب را از 200 تا 800 تومان در نظر گرفتیم تا ضعیف کشی نشود؛ در این رکودی بازار برای خیلی از مغازه ها رایگان پروانه کسب داده ایم.

* در خصوص دریافت چندین باره ارزش افزوده توسط طلافروشان توضیح دهید؟

اخذ ارزش افزوده فقط در ایران نیست در کل دنیا اعمال می‌شود؛ طبق قانون باید فروشندگان 9 درصد از مبلغ فروش خود را ارزش افزوده بدهند؛ برخی طلافروشان به جای اینکه یک فاکتور فروش داشته باشند چند تا فاکتور دارند؛ کسانی که بدون فاکتور می فروشند ارزش افزوده را نمی‌گیرند و این بی احترامی به قانون است.
 

* چه تضمینی وجود دارد مهر روی گوشت، مهر کشتارگاه باشد؟ شنیده می شود به جای گوشت گوسفند، گوشت .... به فروش می رسد یا در محلات حاشیه نشین اردبیل قصابی ها خود اقدام به ذبح دام می کنند؟

رضایی افشار: ما چنین موردی را مشاهده نکرده ایم در صورت مشاهده پلمپ خواهیم کرد، در صورت کشتار و ذبح غیر قانونی دام، پروانه کسب ابطال و قصابی پلمپ می شود؛ گوشت قصابی ها باید مارکهای معتبر داشته باشد؛ اخیرا کشتارهای غیر قانونی داشتیم اما با همکاری بخشداران و فرمانداران برای همه کشتارگاه ها پروانه صادر کرده ایم، امکان دارد داخل شهر اردبیل مغازه بدون پروانه داشته باشیم اما امکان ندارد در حاشیه مغازه بدون پروانه داشته باشیم.
هر کجا کشتارگاه غیر مجاز مشاهده کردیم طبق قانون برخورد کردیم تا کنون 10 قصابی پلمپ شده، کشتارگاه هایی در هیر، راه سردابه، ثمرین، ابی بیگلو پروانه کسب نداشتند که قانونمند کردیم.

قصابان، نانوایان واملاک را قانونمند می کنیم تا کار خلاف و غیرقاونی نکنند، همه واحدهای صنفی باید به قانون احترام بگذارند.

* اتاق اصناف برای برندسازی محصولات خاص و ویژه استان اردبیل چه تمهیداتی داشته است؟

رضایی افشار: برندسازی به صنعت ومعدن مربوط است، ربطی به ما ندارد.

* برخی پارافین به عسل اضافه می کنند ایا صحت دارد؟

رضایی افشار: تشخیص اضافه کردن پارافین به عسل، وظیفه بهداشت است بازرسان ما در صورت مشاهده چنین مواردی نیز نمی توانند به وجود پارافین در عسل پی ببرند، لذا بعد از استعلام ازاداره بهداشت پروانه کسب باطل می شود.

 

 

* در حمایت از تولیدات داخلی استان،  اتاق اصناف چه اقداماتی انجام داده است؟
رضایی افشار: پولی نداریم که حمایت کنیم، تنها با مکاتبه با بانک‎ها و صنعت و معدن برای دریافت وام معرفی می‌کنیم.
 

* اتاق اصناف برای فرش اردبیل چه کرده است؟

رضایی افشار: در کل کشور فرش در رکود است صادرات نداریم،

*قضیه مخالفتها با برپایی جمعه بازار و نمایشگاها در اردبیل چیه؟

مجوز به عوامل جمعه بازار غیر قانونی است، نمایشگاه‌های پاییزه، عید تا عید، بهاره در اختیار اصناف است، چندین بار به استانداری و فرمانداری شکایت کرده‌ام چرا شهرداری مجوز برپایی چنین بازارهایی را داده است این نمایشگاه ها باید خارج از شهر برپا شود.

برپایی نمایشگاه و جمعه بازارهای مختلف در سطح شهر اجحاف در حق اصناف است، سال گذشته اجازه ندادیم نمایشگاه بین المللی برپا شود؛ در این رکودی بازار چشم امید اصناف 10 روز آخر سال است.

جمعه بازار نداریم در اردبیل از شهرداری خواسته ایم جمعه بازارها و نمایشگاه ها را به خارج از شهر ببرد.

 

*حد فاصل مجوز واحدهای صنفی به چه نحوی است و برای نانوایی مجوز صادر می شود؟

رضایی افشار: در قانون نظام صنفی حد فاصل مجوز لغو شده است؛ فعلا نیاز به نانوایی نیست لذا مجوزصادر نمی‌کنیم، فقط برای شهرک های جدیدالتاسیس پروانه صادر می کنیم.

* کدام  اتحادیه ها ادغام می شود؟

رضایی افشار: ادغام اتحادیه به تشخیص کمیته نظارت انجام می شود، اتحادیه های کمتر از 100 نفر عضو و با درآمد نا کافی که نتوانند هزینه خود را تامین کنند ادغام می شوند؛ هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم کمیته نظارت تصمیم می گیرد. ( اردبیل دومین استان کشور است که انتخابات اتحادیه ها در آن به صورت الکترونیکی انجام می شود).

*تعداد اخطاریه هایی که اتاق اصناف در هشت ماه امسال داده است؟

در هشت ماه سالجاری ، 2500 اخطاریه به واحدهای صنفی دادیم که از این تعداد 1820مورد تشکیل پرونده شده است؛ در این مدت برای کسانی که حاضر به اخذ پروانه کسب نشده اند 320 مورد پلمپ داشتیم؛ که 240 مورد فک پلمپ شده است که از این تعداد هم تنها 30 مورد  آن هم به دلیل تغییر مکان ، وراثتی و تعطیلی اقدام به گرفتن کسب پروانه نکرده اند.

اخطارهای اتاق اصناف استان اردبیل 20 روزه، 10 روزه، 72 ساعت، 48  ساعت و 24 ساعته است در صورت عدم مراجعه کسبه پلمپ می شود.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابطال روزانه پروانه کسب 30 واحد صنفی اردبیل به خاطر رکود در بازار/ عدم ثبات قیمت عامل موثر در گرانفروشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..