تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست های پنهان کوچ کارآفرینان را رقم می زند/ کارشکنی و عدم حمایت سدی مستحکم در برابر سرمایه گذاران زابلی

ساعت: 15:03 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 شناسه خبر: 996118

گزارشی از بی مهری که گریبان کارآفرین زابلی راگرفت؛

کارآفرینان و سرمایه گذاران کسانی هستند که با حمایت همه جانبه از آنان می توان رشد و پیشرفت را به یک منطقه از طریق آنان هدیه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اوشیدا؛ به دلیل شرایط خاص منطقه زابل و حکمفرمایی فقر در آن انتظار می رود مسولان و مردم حمایت بیشتری از کارآفرینان داشته باشند تا بتوان با این کار، کارآفرینان و سرمایه گذاران بیشتری را به منطقه جذب و علاوه بر آن سبب ایجاد اشتغال و درآمد در آن شد.

۱۵۰ میلیون تومان به طور شخصی و انفرادی در امور خیریه صرف کرده ام

کارآفرین زابلی عنوان کرد: بخش اعظم سرمایه و درآمد های حاصله اینجانب با توجه به شرایط سخت حاکم بر سیستان در قالب برنامه های فرهنگی مذهبی، کار آفرینی، کمک های معیشتی، موقوفات و غیره هزینه می شود.

محسن افشاری به خبرنگار اوشیدا گفت: از سویی در بخشهای فرهنگی قرآنی خیریه اقداماتی با هزینه شخصی ام انجام داده ام که در این راستا می توان به ساخت یک مجتمع در چهار واحد ساختمان به منظور بهره برداری امور فرهنگی و خیریه و وقف دایم آن در ۱۷ سال پیش اشاره کرد که در این مکان چندین فعالیت فرهنگی و قرانی در حال انجام است که در این راستا می توان به تاسیس شعبه جامعه القرآن نمایندگی مرکز قم در آن مکان با قبول همه هزینه های راه اندازی امور آموزشی و خدمات، تاسیس دانشکده قرآنی که علاوه بر موسس بودن به مدت پنج سال نیز معاون اداری مالی آن بوده ام اشاره کرد.

وی ابراز داشت: تاسیس خیرین مدرسه ساز، تاسیس خیرین سلامت شهرستان، تاسیس خیریه الزهرا (س) نمایندگی زابل به مرکزیت قم، استقرار هیات رزمندگان اسلام، موسسه فرهنگی قرآنی چند منظوره عترت و قرآن الغدیر و همچنین استقرار دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور در آن ساختمان از جمله کارهایی است که تاکنون انجام داده ام به شمار می رود.

افشاری در ادامه از اختصاص و صرف ۱۵۰ میلیون تومان به طور شخصی و انفرادی در امور خیریه خبر داد و گفت: در سال ۱۳۸۰ خیر نمونه استانی و در سال ۱۳۹۲ نیز خیر نمونه و کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شدم.

وی افزود: عضو فعال مجمع عالی بسیج شهرستان زابل با فعالیتهای مختلف در حاشیه شهر و همچنین خیر نمونه و نخبه فرهنگی و کار آفرین سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ نیز می باشم.

در صورت ادامه کارشکنی ها و عدم همکاری به طور حتم از زابل خواهم رفت

جانباز جنگ تحمیلی تصریح کرد: با هدف ایجاد بستری مناسب جهت رونق موضوع تجارت و بازرگانی در منطقه سیستان که از محدودیت های خاص و ویژه رنج می برد پس از اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد نمایشگاه دایمی و فصلی از سوی صنعت و معدن و تجارت استان و نیز اداره شهرستان زابل و مجمع امور صنفی (اتاق اصناف) و با فروش همه املاک و مستقلات شخصی در مشهد مقدس و مرکز استان بمنظور سرمایه گذاری و اشتغالزایی با ثبت شرکت نمایشگاهی دایمی و فصلی راه ابریشم سیستان به شماره ثبت (۱۴۱۷) اقدام به ساخت سایت نمایشگاه به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر مربع در شهر زابل کرده ام.


افشاری تاکید کرد: پس از شروع فعالیت های این نمایشگاه در سال ۱۳۹۲ چند نمایشگاه مختلف در آن مکان دایر و مورد استقبال قرار گرفت اما از سال ۱۳۹۳ تاکنون از برگزاری نمایشگاه تخصصی به جز یک نمایشگاه مبلمان در سال جلوگیری کرده اند.
مدیر عامل راه ابریشم سیستان ادامه داد: در سال جاری نیز طی نامه شماره ۱۱۰/۲۰۵، طبق روال همیشگی جهت برگزاری نمایشگاه مبلمان به اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مراجعه کرددم که با کمال ناباوری و علیرغم مقررات سریع و روشن پیرامون فعالیت شرکت های نمایشگاهی دارای مجوز از برگزاری آن خودداری کردند و این مخالفت صریح با قانون توسط اداره صنعت معدن و تجارت زابل صرفا به منظور حمایت از رئیس اتاق اصناف شهرستان که خود دارای حرفه مبلمان فروشی می باشد بوده و متاسفانه علیرغم اعلام این تبانی و مخالفت با قوانین به سازمان صنعت و معدن وتجارت استان طی نامه شماره ۱۱۰/۲۰۶ مورخ۱۳۹۵.۸.۲۷ و مذاکرات انجام شده با رئیس و سایر حوزه های سازمان هیچ نتیجه ای حاصل نشد.



وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش های مختلف تولیدی خدماتی بازرگانی و صنعتی اقدام به زیر ساخت ها و مجوز های متعدد از قبیل ساخت سردخانه دومداره زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن، مجوز فروشگاه بزرگ با ایجاد سالن مناسب مورد نیاز ، مجوز میدان میوه و تره بار با ایجاد فضای مناسب، مجوز و آماده سازی بازار روز در مرکز شهر ، مجوز تالار پذیرایی با زیر ساخت استاندارد، شرکت شکلات سازی شیرین شرق سیستان (شهرستان زهک)، طرح دوخت و دوز البسه های نظامی در سیستان که در سفر مقام معظم رهبری مصوب گردید کرده ام که در اکثر این موارد از سوی مدیران دستگاه های اجرایی استان بلاخص وزارت متبوع دچار مشکلات عدیده ای شده ام.

افشاری اظهار داشت: با عنایت به تلاش های طاقت فرسای ذکر شده و مخالفت صریح با قانون توسط دستگاههای ذیربط و عدم پذیرش و پاسخگویی مدیران ناظر و هماهنگ کننده دستگاه ها از جمله استاندار و فرماندار شهرستان و عدم حمایت بنیاد شهید از طرح ها و سرمایه گذاریهای نیروهای ایثارگر به این باور رسیدیم که دست های نهان و آشکار بر فراری دادن مردم بومی اعم از شیعه و سنی اصیل منطقه و جایگزینی افاغنه شناسنامه دار در منطقه سیستان هستند حالا به دلیل عدم همکاری مسولین چوب حراج به تمام سرمایه خودم زدم وبه فروش گذاشتم و از زابل خواهم رفت.

کارآفرین زابلی در پایان بیان داشت: اکنون نیز به دلیل عدم همکاری مدیران استانی و شهرستانی و کارشکنی های مختلف در موارد فوق با اعلان فروش همه مستغلات و اموال و دارایی هایم همچون چندین هزار مهاجر شهروندم که بدلیل بی توجهی دولت مردان آواره وطن خویش شده اند مهاجرت خواهم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست های پنهان کوچ کارآفرینان را رقم می زند/ کارشکنی و عدم حمایت سدی مستحکم در برابر سرمایه گذاران زابلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..