تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا اعضای بدن میتوانند دوباره رشد کنند؟

نسل بشر روزانه در حال پیشرفت است و این پیشرفت معلوم نیست انتهایش کجا باشد اما اینگونه که پیش میرود باید انتظار مواد عجیب و غریب زیادی را داشته باشیم.رشد مجدد اعضای بدن مدت هاست که در دست تحقیق است و بر روی آن کار میشود.محققان در کشور آمریکا در حال کار بر روی این پروژه هستند و در فکرند که رویای رشد مجدد اعضای بدن انسان را به واقعیت تبدیل نمایند.

دکتر مایکل لوین محقق دانشگاه «تافتز» ماساچوست آمریکا در حال کار بر روی پروژه ای است که وی معتقد است در آینده نزدیک می‌تواند به‌جای اعضای از دست رفته بدن انسان، یک عضو سالم ایجاد کند.

در حال حاضر این محقق چند حیوان مختلف را با دستکاری ژنتیکی به شکل‌های متفاوت در آورده است. برای مثال قورباغه‌ای با شش پا و یا قورباغه‌ای که چشمش در پشتش قرار دارد.

فعالیت‌های این دانشمند آمریکایی یادآور داستان علمی- تخیلی دکتر فرانک‌اشتاین است که در آن فرانک‌اشتاین دانشمند جوان و جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد

خلاصه فعالیت‌های این محقق به این صورت است که کانال‌های یونی که پروتئین‌های سطح سلول‌ها هستند را بررسی می‌کند و از آنها برای عبور مولکول‌های بافت زنده استفاده می‌کند. در هر کانال دروازه‌های کوچکی وجود دارد که جریان مولکول‌ها از طریق آنها کنترل می‌شود و با استفاده از ابزارهای میکروسکوپیک مسیر جریان مولکول‌ها تنظیم می شود.

دکتر لوین معتقد است به کمک این روش‌ها می توان اعضای از دست رفته را با هر شکل و اندازه‌ای مجددا رشد داد و بیماران و معلولان بسیاری را به زندگی عادی برگرداند.

وی گفت: مسئله‌ای که با آن روبرو هستیم این است که نمی‌دانیم سرعت رشد عضو جدید با دیگر اعضای بدن هماهنگ است یا نه. برای مثال اگر شما در 25 سالگی دست خود را از دست بدهید در 35 سالگی ظاهر دست جدید شما 10 ساله است یا 35 ساله.

لوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید کارهای زیادی را انجام دهیم تا مطمئن شویم که همه چیز به خوبی پیش می‌رود. ساختار پروتئین‌ها و سیگنال‌های الکتریکی مغز مهمترین عواملی هستند که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کرده و یا از پیشرفت سریع کار جلوگیری کنند.

وی افزود: کار بسیار سخت است و ما فعلا نتایج اولیه را در اختیار داریم. اما می‌توانم بگویم که من و شما می‌توانیم اولین نمونه انسانی را در دوران حیات خود ببینیم.

منبع : الو دکتر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا اعضای بدن میتوانند دوباره رشد کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..