تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیدواریم با ترکمنستان به صورت مرضی‌الطرفین به تفاهم در خصوص گاز برسیم/هیچ دعوتنامه‌ای برای حج از عربستان دریافت نکرده‌ایم/آغازگر نقض برجام نخواهیم بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران در ابتدا سال نو مسیحی را به جامعه مسیحی ایران تبریک گفت و آرزو کرد سال جدید مملو از مهربانی صلح و ثبات به‌ ویژه در منطقه بی‌ثبات و ناآرام خودمان باشد.

قاسمی در خصوص نقش ایران در آتش‌بس سوریه اظهار داشت: نشست سه‌جانبه‌ای که در مسکو اتفاق افتاد ثمرات مهمی داشت، یکی از این ثمرات حضور و هماهنگی سه کشور مهمی بود که در سوریه نقش اساسی داشتند و تلاش خود را تجمیع کردند برای اینکه بتوانند یک آتش‌بس جدی در سوریه به وجود بیاورند و کمک کنند به راه حل سیاسی و رسیدن به تفاهمات سیاسی.

وی با تاکید بر اینکه ایران از گذشته راه‌حل سیاسی را تنها راه‌حل بحران سوریه می‌دانست و هنوز هم بر همین عقیده است، تصریح کرد: راه نهایی سوریه یک راه‌حل سیاسی است و ما در این جهت کار کردیم و امیدواریم با تلاش سه کشور بتوانیم این نقش را به اندازه‌ای که لازم است در صلح و ثبات سوریه ایفا کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این تلاش ادامه خواهد داشت ولی، با توجه به اینکه تاریخ اجلاس آستانه هنوز مشخص نیست و جزئیات هم خیلی مشخص و روشن نشده، در خصوص آن نمی‌توانم صحبت کنم، امیدواریم که شرایط لازم برای به ثمر رسیدن این نشست بین گروه‌های معارض و دولت سوریه پیش بیاید و بتواند ثمراتی را برای منطقه و مردم سوریه داشته باشد.

قاسمی درباره تقسیم سوریه به منطقه نفوذ روسیه، ایران و ترکیه آن را حرفی مزخرف، بی‌ربط و نادرست خواند و افزود: مواضع ایران روشن است، از تمامیت ارضی سوریه حمایت کردیم و اجازه نخواهیم داد سوریه به جایی برای حوزه نفوذ کشورها و از جمله ایران تبدیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صورتیکه عمان به ائتلاف عربستان پیوسته باشد، هیچ تاثیری در مناسبات این کشور با ایران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما هیچ دعوتنامه‌ای از عربستان برای حج امسال دریافت نکرده‌ایم، عنوان کرد: عربستان برای 80 کشور دعوتنامه فرستاده و ایران از این قضیه مستثنی است. 

قاسمی خاطرنشان کرد: درباره حج سال آینده جمهوری اسلامی ایران با توجه شرایط موجود و حفظ عزت و امنیت حجاج ایرانی تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد. 

وی درباره برنامه ایران برای تنش‌زدایی در منطقه اظهار داشت: با تلاشی که شاهد بودیم بحث حلب به مراحل خوبی رسید، تا حد زیادی پاکسازی شد امیدواریم وضعیت در حلب تثبیت شود و شاهد آرامش در حلب و سوریه باشیم و مردم این منطقه از آسایش و امنیت برخوردار باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آزادسازی موصل به جلو حرکت کرده، امیدواریم موصل هم به زودی از وجود تروریست‌ها خلاصی یافته و به ثبات و آرامش برسد و عراق شاهد روزهای نوین و بهتری باشد.

قاسمی درباره تلاش رسانه‌ای برای تضعیف ظریف و تخریب دستاوردهای وزارت خارجه گفت: ایران کشوری دموکراتیک است که گروه‌های زیادی در آن تلاش و تلاش‌های سیاسی دارند. انتقادی به هر اقدامی هست و نمی‌شود خرده گرفت. باید آن را تفکیک کرد از برخی کسانی که می‌خواهند دستاوردها را مخدوش کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مباحثی که در این باره مطرح شد مواضع خود را به روشنی در سوم و پنجم دی ماه مطرح کردیم، عنوان کرد: روابط عمومی وزارت خارجه هم هفتم واکنش نشان داد و من بیشتر از این نیازی به توضیح در این زمینه نمی‌بینم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری یکی از ثمرات اجلاس مسکو را این برشمرد که کشورهای منطقه می‌توانند دور یک میز نشسته و به توافقاتی دست یابند.

وی درباره برنامه ایران برای تنش‌زدایی در منطقه اظهار داشت: با تلاشی که شاهد بودیم بحث حلب به مراحل خوبی رسید، تا حد زیادی پاکسازی شد امیدواریم وضعیت در حلب تثبیت شود و شاهد آرامش در حلب و سوریه باشیم و مردم این منطقه از آسایش و امنیت برخوردار باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آزادسازی موصل به جلو حرکت کرده، امیدواریم موصل هم به زودی از وجود تروریست‌ها خلاصی یافته و به ثبات و آرامش برسد و عراق شاهد روزهای نوین و بهتری باشد.

قاسمی درباره تلاش رسانه‌ای برای تضعیف ظریف و تخریب دستاوردهای وزارت خارجه گفت: ایران کشوری دموکراتیک است که گروه‌های زیادی در آن تلاش و تلاش‌های سیاسی دارند. انتقادی به هر اقدامی هست و نمی‌شود خرده گرفت. باید آن را تفکیک کرد از برخی کسانی که می‌خواهند دستاوردها را مخدوش کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مباحثی که در این باره مطرح شد مواضع خود را به روشنی در سوم و پنجم دی ماه مطرح کردیم، عنوان کرد: روابط عمومی وزارت خارجه هم هفتم واکنش نشان داد و من بیشتر از این نیازی به توضیح در این زمینه نمی‌بینم.

وی درباره اجلاس آستانه با بیان اینکه تاریخ دقیق و مکانیسم‌ها روشن نیست و باید صبر کنیم و ببینیم این نشست چگونه برگزار می‌شود، عنوان کرد: روایات مختلفی هست که از برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در جلسه افتتاحیه حضور یابند که هنوز معلوم نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخی از آخر ژانویه سخن می‌گویند، ولی هنوز تاریخ مشخصی اعلام نشده است.

قاسمی همچنین تصریح کرد: از هیچ یک از مواضع خود در مورد سوریه عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فرآیند سیاسی حل بحران سوریه و پیوستن کشورها و بازیگران دیگر به این فرآیند خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است و بوده، حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و صلح و ثبات در سوریه بوده که در این جهت و با تمام توان تلاش وافری را صورت دادیم و به این تلاش ادامه خواهیم داد.

قاسمی رسیدن به صلح و ثبات در سوریه را بخشی از صلح و ثبات در مجموعه‌ای از منطقه و جهان برشمرد و اجلاس مسکو را بسیار موفق خواند و گفت: تفاهم‌های خوبی در این اجلاس حاصل شد. و در رایزنی‌های دوجانبه که کماکان بین ما و سایر شرکای ما در مسکو ادامه دارد به این وضعیت و روند ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه با هر عاملی که بتواند به صورت صادقانه و جدی به صلح و ثبات در سوریه کمک کند، مشکلی نخواهیم داشت، عنوان کرد: آنچه که تا امروز مشخص است این است که سه کشور اصلی که می‌توانند در این وضعیت دخالت کرده و این روند را ادامه دهند، ایران روسیه و ترکیه با کمک دولت سوریه و بخشی از معارضانی است که قرار است در اجلاس آستانه با دولت سوریه بر سر یک میز نشسته و مذاکره کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فعلا در مقطع کنونی بحث حضور سایر کشورها مطرح نیست و باید وضعیت را بسنجیم تا شاید در آینده بتوان در این زمینه بهتر و روشن‌تر صحبت کرد.

به گزارش فارس، قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نشست آستانه با بیان اینکه این نشست به دولت سوریه و معارضان مربوط می‌شود و اولویت آنها هستند گفت: قرار نیست که ما دیدگاه‌هایمان را به آنها تحمیل کنیم.

وی نسبت به موفقیت این نشست ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدواریم دولت سوریه و معارضان به راه‌کار مشخصی برای ادامه گفت‌وگوها و همکاری نائل شوند که این می‌تواند پازلی از صلح و امنیت را در سوریه تکمیل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما شرط خاصی در این زمینه نداریم اظهار داشت: این را به عهده دولت سوریه و معارضان می‌گذاریم که با هم تبادل نظر کنند و احتمالا به تفاهماتی نائل شوند و آنچه که تصمیم بگیرند می‌تواند برای ما محترم باشد.

قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف گازی ایران و ترکمنستان با بیان اینکه همکاری‌های دو کشور در حوزه گاز موضوع جدیدی نیست و به سال 1375 برمی‌گردد، عنوان کرد: در سال 1385 نیز مجددا به نقطه خاصی از این همکاری‌ها رسیدیم که طرف ترکمن قیمت‌ها را افزایش داد و ما تحت شرایطی پذیرفتیم. 

وی ادامه داد: مذاکرات در دوران اخیر در جریان بود و برای ما در یک نگاه خوشبینانه این مطرح بود که بتوانیم به نتایج و تفاهمات لازم دست یابیم و در بعد بدبینانه نیز این تصور بود که نتوانیم به تفاهم برسیم و به همین لحاظ وزارت نفت و شرکت گاز تمهیدات لازم را شق بدبینانه این قضیه طراحی کردند و به لحاظ فنی و توزیع گاز به خصوص در مناطق شمالی کشور تمهیدات لازم را فراهم کرده بودیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه میزان گاز دریافتی از ترکمنستان را خیلی بالا ندانست و افزود: رقم آن نسبت به تولیدات داخلی دو تا سه درصد بیشتر نیست که با مقداری صرفه‌جویی قابل جبران است. 

قاسمی با بیان اینکه این موضوع را سیاسی نمی‌بینم و نمی‌خواهم در این جایگاه به لحاظ سیاسی به این بحث توجه کنم، خاطرنشان کرد: این یک بحث فنی و مالی است که دو شرکت ترکمن گاز و شرکت ملی گاز ایران در این زمینه مذاکراتی را داشتند که به این نتیجه منجر شده و امیدوارم با درایتی که وجود خواهد داشت بتوانیم با ترکمنستان به شکل مرضی‌الطرفینی به تفاهم لازم برسیم و این همکاری‌ها در مجموعه همکاری‌های دو کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما به لحاظ مصرف‌کنندگان گاز جای نگرانی نداریم،‌گفت: امیدوارم مذاکرات در یک فضای بهتر دنبال شود و این نوع همکاری‌ها را همچنان در شکل مرضی‌الطرفین و با توجه به تمام حقوقی که متعلق به ما است و طرف ترکمن باید آن را بپذیرد، ادامه یابد و به ثمر بنشیند.

قاسمی در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره پیگیری‌های وزارت خارجه در خصوص نرگس کلباسی تبعه ایرانی در هند بابیان اینکه تحول خیلی جدی و اساسی در این زمینه رخ نداده، به دو توئیت وزیر خارجه هند در این زمینه اشاره کرد که در توئیت آخری موضوع را به سیستم قضایی کشورش احاله داده است.

وی افزود: تلاش مستمر شبانه‌روزی و پیوسته توسط وزارت امور خارجه، بخش کنسولی، بخش رسانه، سفارت ایران در دهلی‌نو و کنسولگری ایران در حیدرآباد در حال انجام است و گام‌های زیادی در این خصوص برداشته شده است.

قاسمی بابیان اینکه اقامت خانم کلباسی روبه اتمام بود اظهار داشت: مجدداً اقامت ایشان برای 6 ماه دیگر تجدید شد و وثیقه لازم توسط افرادی در انجام برای ایشان تهیه و پرداخت شد و کماکان به تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه بابیان اینکه به قوانین هند به‌عنوان کشوری مستقل احترام قائلیم و دخالتی در مسائل آنها نمی‌کنیم، افزود: همان‌طور که وزیر خارجه هند بیان کرده در هند تفکیک قوا وجود دارد. تا روشن شدن وضعیت ایشان به تلاش‌های خود به‌عنوان وظیفه اصلی و ذاتی وزارت خارجه ادامه می‌دهیم.

وی گفت: برخی گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ایرانی که از طریق هنرمندان و چه سایر گروه‌ها و اقشار فرهنگی در تلاش هستند که با گروه‌های مشابه در هند تماس برقرار شود و در این زمینه تلاش‌های بیشتری را انجام دهند که امیدواریم مسئله ایشان در وضعیت مطلوب به سرانجام خوبی برسد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اظهارات مدیرکل تعزیرات حکومتی مبنی بر دستگیری یک تبعه عربستانی به دلیل قاچاق ارز و پیگیری‌های وزارت خارجه در این خصوص عنوان کرد: ما در این زمینه پیگیری نکردیم و از طرف دولت عربستان هم پیگیری در این خصوص صورت نگرفته است. این فرد اقدامی خلاف قانون صورت داده و بیش‌ازحد مجاز و در حدود 47 هزار و اندی دلار به همراه داشته است.

قاسمی بابیان اینکه این موضوع اصلاً جدید نیست و مربوط به امروز هم نمی‌باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع به 6 سال پیش برمی‌گردد و متأسفانه اینکه دوباره این مطلب به رسانه‌ها کشیده شده را نمی‌فهمم.

وی درباره پناهجویان ایرانی محبوس در اردوگاه‌های استرالیا که سؤال یکی دیگر از خبرنگاران بود، بابیان اینکه مدت‌هاست تماس‌های زیادی بین ما و سفارت استرالیا در تهران و همچنین سفارت ایران در کانبرا و همچنین دولت این کشور وجود دارد، اظهار داشت: دولت استرالیا و دولت‌های غربی از مدت‌ها پیش به این امر وقوف یافتند که بخشی از پناهندگان در سال‌های گذشته به این کشورها مهاجرت کرده یا به‌طور غیرقانونی و از طریق شبکه‌های مافیایی به این کشورها رفته‌اند سیاسی نیستند و بخشی پناهندگان اقتصادی و اجتماعی هستند که به دنبال مدینه فاضله و زندگی بهتر از جان خود گذشته و با ریسک بالا خود را به آن مناطق رساندند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص بازگشت این افراد به ایران عنوان کرد: همواره موضع ما این بوده که ما برای بازگشت ایرانیان به کشور محدودیتی نداریم منوط به اینکه اتباع ایرانی بعد از احراز هویت‌شان و با اراده خود به کشور بازگردند و ما اجباری در این زمینه صورت نمی‌دهیم و اجازه هم نخواهیم داد که به‌اجبار یک ایرانی را به کشور برگردانند.

قاسمی ادامه داد: ما طی ماه‌های گذشته مذاکراتی زیادی با استرالیا داشتیم.

وی در خصوص حادثه‌ای که برای دو تبعه ایرانی اتفاق افتاده و به دلیل شرکت در مراسم ژانویه مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته‌اند گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و اعتراضات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

به گزارش فارس، خبرنگار دیگری درباره دلالان ویزا مقابل سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر و اقدامات وزارت خارجه برای مقابله با این افراد سوا کرد که وی بر مقابله با این موارد تأکید کرد و گفت: ما در این زمینه جدی هستیم و سعی می‌کنیم در مقاطع و فرصت‌هایی به هموطنان هشدار و آماده‌باش لازم را بدهیم که گرفتار این شبکه‌های مافیایی و مخوف نشوند و به دلیل 2 تا 3 روز جابه‌جایی نوبت‌شان هزینه‌های کلانی را به این گروه‌ها نپردازند.

قاسمی ادامه داد:‌ موضوع همچنان تحت رصد ما قرار دارد و با برخی سفارتخانه در این زمینه صحبت کرده و خواستار همکاری آنها شده‌ایم و هشدارهای لازم را هم داده‌ایم که آنها به دلیل برخی مشکلات استدلال‌هایی را داشته‌اند که این موضوع در دست پیگیری است. البته نمی‌توانم از کشور خاصی نام ببرم و درباره گروه‌هایی که در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند توضیح بیشتری بدهم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: امیدوارم تا حد زیادی بر این مشکل فائق بیاییم و نیاز است که مردم در این خصوص همکاری کنند.

وی گفت: تعامل و گفتمان جدی با برخی از سفارتخانه‌ها که این قضیه در اطراف آنها مشاهده شده،داشته‌ایم و علائم لازم را به آنها داده‌ایم و فکر می‌کنیم آنها این علائم را گرفته‌اند و اگر احساس کنیم نتوانیم با اقدام اولیه توجه لازم را جلب کنیم، در گام‌های بعدی مجبوریم به دولت‌های آنها مراجعه کنیم.

یکی از خبرنگاران در خصوص مناسبات تهران و آنکارا سؤال کرد که وی با اشاره به اینکه ترکیه پذیرفت مواضع قبلی خود را در برخی مسائل منطقه تعدیل کند، اظهار داشت: تماس‌ها و رایزنی‌ها و مشورت‌ها چه در تهران و چه در آنکارا و همچنین تبادل‌ هیأت‌ها بین دو کشور ادامه می‌یابد و امیدوارم سال 2017 سالی باشد که بتوانیم به‌عنوان دو همسایه دیرینه با فرهنگ، تاریخ و اشتراکات بسیار بر میزان همکاری‌ها و همپوشانی‌های خود بیفزائیم.

قاسمی بابیان اینکه نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم که سطح روابط چگونه خواهد بود، اظهار داشت: اراده سیاسی به‌تنهایی کافی نیست و باید شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دو کشور باهم به درک مشترکی برای همکاری برسند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: به‌عنوان دو کشور همسایه این امر اجتناب‌ناپذیر است و در هر شرایطی باید روابط خوبی داشته باشیم.

خبرنگاری در خصوص اظهارات منتشرشده مبنی بر پرداخت 10 میلیارد دلار به ایران سؤال کرد، قاسمی عنوان کرد: بعد از اجلاس ژنو قرار شد علاوه‌بر وجوه نفتی که دریافت کردیم، به صورت طلا و شمش دریافت‌هایی را داشته باشیم که تحویل گرفتیم.

قاسمی بابیان اینکه راجع به رقم دقیق آن صحبت نمی‌کنم، عنوان کرد: رقمی که اعلام شده کمی با خست اعلام شده و رقم بیش از این است و ما بیش از وجوهاتی که در جاهای مختلف داشتیم، دریافت کرده‌ایم که در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته و مصرف شده است.

به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری درمورد سفر ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به تهران بابیان اینکه تحولات منطقه بسیار سریع است و روزبه‌روز با مسائل جدیدی مواجهیم خاطرنشان کرد: در دوران گذشته و سالیان و ماه‌های اخیر همواره رایزنی‌های خود را با برخی کشورهای منطقه ازجمله سوریه به صورت مرتب و مکرر داشتیم و در مواقعی که احساس کردیم نیاز داریم با هم صحبت کنیم، سفرهایی انجام شد که سفر ولید المعلم در این چارچوب صورت گرفت.

وی افزود: آقای ولید معلم با مقامات متخلف ایران دیدار داشت و آخرین تحولات منطقه، سوریه و مباحثی که بعد از وضعیت جدید حلب مطرح است و اجلاس مسکو که ثمرات مشخصی را در حوزه مسائل سوریه به همراه داشت، در این سفر مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: لازم بود در مورد برخی مسائل خاص مجدد با هم صحبت کنیم و مواضع خود را مستقیم بگوییم و بشنویم و هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاوریم.

وی سفر ولید معلم را به لحاظ زمانی سفر بجایی خواند و افزود: امیدوارم حاصل این سفر بتواند در وضعیت آتی سوریه و مسائل منطقه و تحولات پیش رو و هماهنگی‌های بیشتر ما کارساز مؤثر باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نظارت وزارت خارجه بر هنرمندان ایرانی در خارج از کشور خاطرنشان کرد: شرح وظایف ذاتی وزارت خارجه این نیست که هنرمندان به کجا می‌روند و می‌آیند و وزارت ارشاد متولی و بانی فرهنگ و هنرمندان است.

وی افزود: ما به‌عنوان وزارت خارجه سعی کردیم که راهگشا و تسهیل‌کننده باشیم و بتوانیم ارتباط هنرمندان را با محافل معتبر هنری جهان فراهم کرده و از طریق سفارتخانه‌های خودمان اگر بتوانیم کاری را صورت دهیم که در خارج از کشور موفق باشند.

قاسمی در پاسخ به پرسشی در خصوص برجام بابیان اینکه ما نقض‌کننده برجام نیستیم و متعهد به تعهداتمان هستیم خاطرنشان کرد: ما شروع‌کننده نقض برجام نخواهیم بود و تا جایی که بتوانیم به تعهداتمان به‌عنوان دولت مستقل پایبند خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مورد تعهدات دیگر طرف‌ها، در بخش‌های زیادی تعهداتی که باید انجام می‌شده، انجام شده. البته شاید در حوزه بانکی با مشکلاتی مواجه بودیم و کندی‌هایی بوده که باید رفع شود که بخشی از آنها به کارشکنی‌ها و بدعهدی‌ها برمی‌گردد و بخشی هم می‌تواند به سایر عواملی بازگردد که نمی‌خواهم آن را باز کنم.

قاسمی اضافه کرد: این روند راه خودش را طی کرده و در بخش‌های عمده‌ای از مسائل بیمه، کشتیرانی، نفت و سایر حوزه‌ها موفقیت‌های زیادی حاصل شده که بعد از سالیان زیاد که یک سیستم هوشمند و قوی تحریم علیه ایران اعمال شده بود، باز شدن همه گره‌ها در یک مقطع حتی اگر اراده لازم باشد تاحدی دشوار می‌نماید.

وی گفت: بخشی را می‌توان طبیعی دید و بخشی را به حساب کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا تلقی می‌کنیم.

قاسمی ادامه داد: ما مصر هستیم تعهداتمان را انجام دهیم و هرجا که احساس کنیم بدعهدی یا نقضی صورت می‌گیرد دست ما باز است و اقدامات خود را در مورد فردو و سایر بخش‌ها انجام می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی گفت: آتش‌بس در حلب تاکنون مسیر طبیعی خود را طی کرده است.

قاسمی درباره تعیین سفیر ایران در سوریه نیز بابیان اینکه هیچ چیزی را در این خصوص تأیید نمی‌کنم، عنوان کرد: در جایگاهی نیستم اسمی از فردی ببرم و پس از طی مراحل اسامی اعلام خواهد شد.

وی قطعنامه اخیر ضد صهیونیستی را در شورای امنیت را گام مثبتی خواند و از آن استقبال کرد و گفت: هر گامی که بتواند رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد که از یکسری اقدامات ناجوانمردانه و ددمنشانه دست بردارد، ما از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم به‌عنوان نقطه آغازین و شروع جدی باشد که برای اینکه رژیم صهیونیست را به جایی که باید برود و قرار بگیرد، قرار دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: امیدواریم این گام‌ها به گام‌های بیشتر در عرصه جهانی و بین‌المللی تبدیل شود و به احقاق حقوق، عدالت و بازگشت حداقلی حقوق همه فلسطینی‌ها که در سیطره، ظلم و استبداد این رژیم غاصب هستند، کمک کند.

انتهای پیام/ 

http://fna.ir/KMPVU1 اخبار مرتبط ایران ناقض برجام نخواهد بود و به تعهدات‌مان متعهد هستیم95/10/13 - 13:32موضوع پیش آمده در بحث گاز با ترکمنستان را سیاسی نمی‌بینم/از هیچ یک از مواضعمان در مورد سوریه عقب‌نشینی نکرده‌ایم95/10/13 - 11:53اجازه نخواهیم داد سوریه به محل نفوذ کشورها تبدیل شود/هیچ دعوتنامه‌ای از عربستان برای حج امسال دریافت نکرده‌ایم95/10/13 - 11:01



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیدواریم با ترکمنستان به صورت مرضی‌الطرفین به تفاهم در خصوص گاز برسیم/هیچ دعوتنامه‌ای برای حج از عربستان دریافت نکرده‌ایم/آغازگر نقض برجام نخواهیم بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..