تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تزریق گوشت قرمز تازه گوسفندی به بازار/ توقف صادرات قیمت تخم مرغ را افزایش داد

معاون وزیر جهاد کشارزی گفت: وزارتخانه در راستای تعادل بخشی به بازار گوشت طرح توزیع گوشت قرمز تازه گوسفندی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه اولین جشنواره ملی کشاورزی ایران  و سی و یکمین دوره انتخاب کشاورزان برتر با اشاره به علل افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار اظهار داشت: سالانه حدود 920 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که سال گذشته 90 هزار تن از این محصول به بازارهای هدف صادر شد.

وی افزود: در حال حاضر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور موجب شده تا صادرات ماهانه 400 تن تخم‌مرغ متوقف شود.

رکنی ادامه داد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان منجر به درگیر شدن گله‌های مولد واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار و خارج شدن آن از مدار تولید شده و ضمن شیوع این بیماری و در پی متوقف شدن صادرات با نوسانات قیمتی در بازار همراه بوده است.

رکنی اظهار امیدواری کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر بیماری ریشه کن و تولید به شرایط عادی بازخواهد گشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره علل تنش افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار عنوان کرد: در خصوص گوشت گوساله با هیچ مشکلی از نظر افزایش قیمت در بازار مواجه نیستیم اما تنها در حوزه گوشت قرمز تازه با نوساناتی در بازار روبرو هستیم که دلالی، واسطه‌گری و اخلال در سیستم توزیع از علل اصلی این نوسانات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلات پیش آمده در حوزه گوشت گوسفندی ارتباطی با صادرات دام ندارد، افزود: تولید سالانه دام زنده به 60 میلیون رأس می‌رسد که این رقم در برابر صادرات جزئی دام نمی‌تواند مشکلی در بازار ایجاد کند کما اینکه در ازای صادرات دام زنده واردات گوشت قرمز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وزارتخانه در راستای تعادل بخشی به بازار گوشت طرح توزیع گوشت قرمز تازه گوسفندی را در دستور کار خود قرار داده و به زودی این امر در سطح ملی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های زیربخش وزارت جهاد کشاورزی تمام توان خود را برای تعادل بخشی بازار گوشت قرمز به کار گرفته‌اند و از طرفی دستگاه‌های نظارتی نیز باید نظارت کافی بر بازار این محصول داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تزریق گوشت قرمز تازه گوسفندی به بازار/ توقف صادرات قیمت تخم مرغ را افزایش داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..