تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت الله ری شهری: وظیفه اصلی روحانیون حفظ اسلام و احکام دینی است

آیت الله ری شهری در دیدار با روحانیون شهرری با بیان اینکه وظیفه اصلی روحانیون حفظ اسلام و احکام دینی است گفت: روحانیون تحجرگرا و مقدس نمایان ، تیشه به ریشه اسلام می زنند و مروج اسلام آمریکایی هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، همزمان با هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم علیه السلام، روحانیون و ائمه جماعات شهرری با آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در تالار شیخ صدوق دیدار کردند.
ری شهری در این دیدار با بیان اینکه علم و دانش امانت خداوند است، تصریح کرد: وظیفه روحانیون حفظ و نگهداری شایسته این امانت است تا آن را به نسلهای بعدی منتقل کنند.
وی افزود: تنها حفظ فلسفه، منطق و کلام وظیفه ما نیست بلکه رسالت اصلی ما حفظ اسلام و احکام اسلامی است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: پاسداری از اسلام بر عهده کسانی سپرده شده است که با دین آشنا هستند و فرامین آن را رعایت می کنند.
ری شهری گفت: حضرت امام خمینی(ره)، روحانیون را از چهار دید بررسی کرده اند که برخی از آنهادر کشورمان و برخی در جهان اسلام به وفور یافت می شوند.
وی دسته اول را روحانیون درباری یا وعاظ السلاطین عنوان کرد و افزود: در کشورهای اسلامی فعالیت می کنند و طبق فرمایش پیامبر این روحانیون نمی توانند امینان و علمای دین باشند زیرا اینها جوانان را تحریک می کنند که برای کشتن عده ای بی گناه خودشان را منفجر کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دسته دوم روحانیون متحجر هستند که بینش صحیح اسلامی ندارند و به دلیل تعصب و خودبرتر بینی با هر حرکتی که در جامعه به نفع مسلمین باشد، مخالفت می کنند.
وی، روحانیون بی تفاوت را سومین دسته ای معرفی کرد که امام خمینی(ره) فرموده: ارزش های اسلام برای این افراد مهم نیست و نسبت به حفظ اسلام و احکام دینی بی تفاوت هستند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: روحانیت پیشرو و اصیل چهارمین دسته از روحانیون هستند که از نظر علمی جامعیت دارند.
ری شهری با تاکید براینکه یکسونگری و عدم جامعه نگری باعث بروزعمده مشکلات در جامعه می شود، تصریح کرد: حضرت امام(ره) روحانیونی را امانتدار اسلام می داند که یکسونگر و یک بعدی نباشد و رسول اکرم(ص) نیز در حدیثی فرموده اند؛ آن کسی می تواند برای دین خدا قیام کند که از همه سو بر دین احاطه داشته و همه سونگر باشد.
وی به تعدادی از ویژگی های روحانیون اصیل اشاره کرد و افزود: داشتن بصیرت، دید اقتصادی، شناخت سیاست ها و سیاسیون، حضور به موقع در تمام صحنه ها، خدمت به مردم، مبارزه با سرمایه داران زالوصفت و تهذیب نفس از جمله خصوصیت هایی است که روحانیت پیشرو می توانند بار سنگین امانت را به مقصد برسانند.
ری شهری در پایان به ائمه جماعات توصیه کرد: با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام ارتباط بیشتری داشته باشند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت الله ری شهری: وظیفه اصلی روحانیون حفظ اسلام و احکام دینی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..