تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فساد آن قدر گسترده نیست که دچار وحشت شویم/هر جا فساد دیدید گزارش کنید

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان اقتصادی، اعضای این اتاق را یکی از ارکان‌های رشد و توسعه و سعادت کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به مسئولیت قضایی و حقوقی، با تمام توان در خدمت رشد و ارتقای شرایط اقتصادی کشور و خصوصا اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: حتی اگر حلقه اقتصاد مقاومتی یک مقدار نازک و باریک باشد، آمادگی دارم که این حلقه را تقویت کرده و بر اساس موازین شرعی و قانونی، هر کمکی که ممکن است انجام دهم و با توجه به وظایف قانونی کوتاه نخواهم آمد.

وی پس از استماع مسائل مطرح شده از سوی اعضای اتاق بازرگانی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) در این حدیث می‌فرمایند از جمله مواردی که منجر به بقای اسلام می‌شود این است که اموال و اقتصاد در دست کسانی قرار گیرد که راه صحیح و استفاده از آن را بشناسند و دانش اقتصادی داشته باشند و برای کارهای نیک و سودمند استفاده کنند.

منتظری ادامه داد: نقش اقتصاد در جامعه و کشور نقش بقا و فنا است به طوری که اگر کشور یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش اقتصادی داشته باشد حیات و زندگی‌اش قطعی است و اگر اقتصاد در دست افراد ناآشنا به مسایل اقتصادی باشد قطعا جامعه رو به نابودی خواهد رفت.

دادستان کل کشور بیان کرد: در معارف دینی و اسلام در بخش اقتصاد، دست گشاده‌ای داریم و با افتخار می‌توانیم در همه دنیا دانش اقتصادی و سوابق خودمان را و آنچه می تواند مبنای حیات اقتصادی باشد ارائه دهیم.

وی بر ضرورت آسیب شناسی در رابطه با مسایل اقتصادی از سوی اعضای اتاق تعاون تاکید کرد و ادامه داد: امروزه بسیاری از مشکلات بازار از عدم شناخت علم و فقه تجارت نشأت می‌گیرد.

منتظری در ادامه به معاون اقتصادی دادستانی کل کشور دستور داد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی را تشکیل دهد تا علاوه بر تعامل با اتاق بازرگانی، بر مشکلات آنها در سراسر کشور نظارت شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه استقلال قاضی منافاتی با مشورت ندارد گفت: ما در محافل گوناگون از افراد مختلف و مسئولان، مسئله مبارزه با فساد را می‌شنویم. حقیقت این است که فساد آن قدر گسترده نیست که ما را دچار وحشت کند اما همان قدری هم که مطمئن باشیم واقعی است، سم مهلک است.

منتظری تأکید کرد: بخش عمده فساد ناشی از عملکرد خود ماست. اثر فساد در جامعه مصداق آیه قرآن است که می‌فرماید از فسادی که همه را شامل می‌شود بپرهیزید.

دادستان کل کشور از اعضای اتاق بازرگانی خواست هر جا فسادی مشاهده کردند به او گزارش دهند تا برای هر کسی که باشد، پیگیری شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فساد آن قدر گسترده نیست که دچار وحشت شویم/هر جا فساد دیدید گزارش کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..