تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشرف غنی، معاونان سابق وزارت کشور افغانستان را ممنوع‌الخروج کرد

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، دستور داده که معاونان وزارت کشور افغانستان که در سال‌های 1391 تا 1394 به عنوان معاون محافظت عمومی وزارت کشور فعالیت کرده‌اند، ممنوع الخروج شوند.

بر اساس این دستور، این معاونان برای رسیدگی قضایی به دادستانی کل افغانستان معرفی خواهند شد.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرده که تمامی کارمندانی که در ده سال اخیر در بخش تدارکات کار کرده‌اند، نیز باید از سِمَت‌شان برکنار شوند و افراد جدیدی از طریق رقابت آزاد در این بخش استخدام شوند.

دادستانی کل افغانستان نیز اعلام کرد: بررسی‌ها درباره چگونگی ارتکاب این افراد به فساد اداری آغاز شده و قرار است که تمامی قراردادهای سال 1391 تا 1394 معاونت محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان بررسی شوند.

«مجتبی پتنگ» معاون سابق محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان، که همراه با دو معاون دیگر ممنوع‌الخروج شدند، از آمادگی برای حضور در دادستانی این کشور و پاسخ به اتهامات می‌گویند.

به گزارش صدای آمریکا، پتنگ که تنها دو ماه به عنوان معاون محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان کار کرده، می‌گوید که در این دو ماه هیچ قرارداد بزرگی عقد نشد و تمرکز بیشتر روی ایجاد سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها بوده است.

«جمیل جنبش» و «جمال ناصر صدیقی» دو معاون سابق محافظت عومی نیز ممنوع‌الخروج شده‌اند ـ

چندی قبل منبعی در دولت کابل گفته بود که در گذشته پس از انحلال شرکت‌های امنیتی از سوی ریاست محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان تمام 50 هزار قبضه سلاح، تجهیزات مخابراتی و وسایل نظامی شرکت‌های امنیتی ضبط شد اما همه این تجهیزات نظامی و سلاح‌ها ناپدید شدند و در فهرست اموال وزارت کشور وجود ندارند.

ریاست محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان پس از انحلال شرکت‌های خصوصی امنیتی برای تامین امنیتی موسسات بین‌المللی، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی تشکیل شد.

انتهای پیام/.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشرف غنی، معاونان سابق وزارت کشور افغانستان را ممنوع‌الخروج کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..