تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر 2 سال یکبار فشارخون خود را چک کنید

عضو انجمن گوارش و کبد ایران گفت: با خودمراقبتی و انجام دوره ای معاینات از بروز بسیاری از بیماریها پیشگیری کنید که فشارخون افراد باید هر 2 سال یکبار چک شود.

هر 2 سال یکبار فشارخون خود را چک کنیدسید محمد صادق غفوری پزشک عمومی و عضو انجمن گوارش و کبد ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه خودمراقبتی، همان اقدامات، فعالیت های آگاهانه و آموخته شده است، گفت: این عامل با هدف حفظ و تأمین حیات، افزایش سلامت روحی و جسمی فرد و خانواده انجام می شود.

وی با اعلام اینکه چکاپ دوره ای، تعیین سطح پایه سلامت افراد است، اظهار داشت: در علوم پزشکی به کلیه معاینات و آزمایشاتی که برای بروز بیماری های بی علامت، خفیف و نامشخص بررسی می شوند، چکاپ گفته می شود.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه انجام چکاپ بر اساس سن و جنس صورت می گیرد، تصریح کرد: به دلیل بروز بیماری های بدون علامت، ناآگاهی فرد از بیماری خود و زمان کم برای درمان به موقع آن، جهت تشخیص و درمان زودرس بیماری سرطان انجام چکاپ دوره ای بسیار موثر است.

وی گفت: در بیماری هایی مانند سرطان، قلبی عروقی و پوکی استخوان تشخیص زودرس در مراحل اولیه بیماری در زمان چکاپ و شروع اقدامات درمانی از پیشرفت بیماری به مراحل انتهایی جلوگیری می کند.

غفوری با تاکید بر ابنکه کارایی و تاثیر چکاپ بیشتر و کم هزینه تر از درمان مراحل انتهایی و عوارض ناشی از بیماری است، تصریح کرد: در بیماری هایی مانند افزایش یا کاهش فشارخون، آب مروارید، دیابت، دهان و دندان، افزایش چربی خون و سرطان های سینه، پروستات و روده بزرگ به خصوص در افراد با سابقه فامیلی مثبت، چکاپ باید انجام شود. 

وی با بیان اینکه فشار خون افراد باید حداقل هر 2 سال یکبار چک شود، تصریح کرد: برای آگاهی از میزان چربی خون، از سن 20 سالگی به بعد حداقل هر 5 سال یك بار كلسترول، سطح LDL، HDL  و تری گلیسیرید خون خود را چك كنید. 

این پزشک عمومی اظهار داشت: با اندازه گیری قندخون ناشتا می توان به بیماری دیابت در افراد پی برد که برای بررسی و جلوگیری از بروز آب مروارید و گلوكوما از سن 40 سالگی باید فشار و سلامتی چشم بطور مرتب چك شود. 

وی با اشاره به افزایش سرطان روده بزرگ در سنین بالای 50 سال عنوان کرد: این افراد به خصوص اشخاصی که دارای سابقه فامیلی سرطان گوارشی غربالگری هستند، برای جلوگیری از بیماری از طریق آزمایش خون مخفی مدفوع یا رکتوسیگموئیدوسکوپی(کولونوسکوپی کوتاه) سلامتی خود را چک کنند.

غفوری با بیان اینکه افراد باید به ضایعات و تغییر رنگ پوست بدن خود توجه کنند، افزود: جهت جلوگیری از چاقی و بیماری های لثه و دندان هر 6 ماه یکبار جهت انجام آزمایشات به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر 2 سال یکبار فشارخون خود را چک کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..