تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : راه خوراکی ارزان و بدون درد برای درمان هموفیلی


راه خوراکی ارزان و بدون درد برای درمان هموفیلی


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
بیماران مبتلا به عارضه هموفیلی اکنون مجبورند تزریق‌های دردناک دارو را هر چند روز یک بار برای زنده ماندن تحمل کنند

اما محققان بتازگی روشی را توسعه داده‌اند که احتمالا در آینده راهی ساده‌تر، ارزانتر و بدون تحمل درد خواهد بود.

به گزارش سلامت آنلاین به گفته مدیکال‌پرس، محققان دانشگاه تگزارس در آستین امریکا، درمان بالقوه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند که روشی خوراکی برای بیماران مبتلا به هموفیلی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت آنلاین به گفته مدیکال‌پرس، هموفیلی یک اختلال جدی خونریزی ژنیتک است و راهی که این دانشمندان پیشنهاد داده‌اند هنوز در مراحل اولیه است و باید مطالعات بالینی بیش ازی را پشت سر بگذارد، با این حال این محققان گفته‌اند روش جدید راهی بالقوه درمان‌کننده، ارزان و بدون تحمل درد برای مبتلایان به این بیماری است.

بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به هموفیلی نوع A و B رنج می‌برند که هر دو از یک اختلال پروتئینی در خون ایجاد می‌شود. در بسیاری از نقاط دنیا، درمان این بیماری با محدودیت‌های مالی، به کارگیری کارکنان بهداتشی آموزش‌دیده و خطر عوارض جانبی استفاده از تزریق دارو همراه است.

به گفته سارنا هوراوا، نویسنده اصلی تحقیق درباره درمان خوراکی هموفیلی، در روش جدید از یک کپسول ساخته شده با نانوذرات می‌توان استفاده کرد که حامل پروتئینی برای درمان هموفیلی B است. این نوع هموفیلی به دلیل عملکرد یک نوع پروتئین انعقادی از دست رفته یا معیوب به نام «فاکتور IX» ایجاد می‌شود.

این کپسول خوراکی تا زمان عرضه به بیماران باید از مراحل مطالعات و آزمایش‌های بالینی و تایید نهایی گذر کند.

حتما بخوانید :   زیباجو : خوردنی و نخوردنی شب چله

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : راه خوراکی ارزان و بدون درد برای درمان هموفیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..