تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر کمبود مدرسه بیخ گوش پایتخت‌نشینان/ انبوه‌سازان به تعهداتشان عمل کنند

مدیر کل نوسازی شهر تهران از کم بودن مدارس در برخی از مناطق استان تهران و اعتبار مورد نیاز برای تامین آنها خبر داد.

داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تراکم دانش آموزان در مدراسی که در مناطق انبوه سازی قرار گرفته اند، بسیار زیاد است و این موضوع می تواند در آموزش آنها خلل ایجاد کند و والدین مجبور می شوند که دانش آموزان خود را به مناطق همجوار بفرستند.

وی ادامه داد: طبق ماده 18 قانون شورای آموزش و پرورش، انبوه سازان موظف بودند که متناسب با تعداد ساختمان های مسکونی، فضاهای آموزشی را نیز تامین کنند اما انبوه سازان به وعده های خود در این خصوص عمل نکردند.

ورناصری تاکید کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تلاش های خود را در این زمینه کرده اند اما به نتیجه قطعی نرسیده اند. ما امیدواریم که احکام موجود از سوی مراجع قضایی توسط انبوه سازان تمکین شود و  آنان نسبت به احداث فضای آموزشی مورد تعهدشان اقدام کنند.

مدیر کل نوسازی شهر تهران بیان کرد: چهار تبصره ذیل ماده 18 قانون شوراها در سال 87 حذف شد ولی اصل قانون که همان متعهد بودن انبوه سازان برای ساخت فضای آموزشی بوده، همچنان پا بر جاست. نکته قابل توجه اینجاست که این مشکل تنها شامل منطقه 22 شهر تهران نبوده و شهرهایی همچون پردیس و پرند که انبوه سازی در آن مناطق به وضوح دیده می شود، نیز دارای مشکل کمبود مدرسه هستند.

ورناصری یادآور شد: در حال حاضر بیش از 90 فضای آموزشی در منطقه 22 مورد نیاز بوده که مستلزم اعتبار سه هزار میلیاردی است. نیازی که به تنهایی از عهده وزارت آموزش و پرورش و نوسازی بر نمی آید و ما امیدواریم انبوه سازان با عمل کردن به تعهدات خود از این مشکلات بکاهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر کمبود مدرسه بیخ گوش پایتخت‌نشینان/ انبوه‌سازان به تعهداتشان عمل کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..